טום וויטס בן שישים.


מזל טוב למיסטר וויטס. האמת היא שכבר בגיל עשרים הוא היה בן שישים. בביוגרפיה שלו הוא מספר איך כנער מעולם לא התחבר למוזיקה ששמעו שאר בני גילו. אלביס והביטלס לא דיברו אליו. הוא אהב את מה שהוריו שמעו, קורט ווייל או לואיס ארמסטרונג. ועדיין, קשה להגיד על היוצר האדיר הזה שהוא ארכאי. להפך, אין הרבה מהפכנים כמוהו ברשימת הגיבורים המוזיקליים שלי.

אז הנה שני דברים שקשורים לטום וויטס. הראשון, למי שבמקרה פיספס, הנה שוב אחד הפוסטים שהכי נהניתי לכתוב על הסיפור מאחורי עטיפת האלבום RAIN DOGS .

והנה גיא חג'ג' כותב בבלוג שלו  על השתלשלות העניינים שגרמה לי לבלות את הימים האחרונים באולפן הקלטה ולהשתתף בפרוייקט המרגש הזה .

אז בקרוב, אפרסם את השיר כאן בבלוג, כולל מספר תרגומים.

וכמה סיפורים מאחורי השירים שהיו בהרצאה שנתתי על ג'ורג' הריסון, לבקשת כמה אנשים שכתבו לי מייל.

בקרוב..

אודות עידן אלתרמן
שחקן וקומיקאי

10 Responses to טום וויטס בן שישים.

  1. מאת whisper:

    עם העובדה הזו שטום ווייטס אהב לשמוע לואיס ארמסטרונג.
    הפעם הראשונה שידעתי שאני רוצה לנגן ולהופיע הייתה בגיל שלוש בערך, הוא הופיע בטלוויזיה וזה הפך אצלי לחזיון אפילפטי מרהיב – לואי ארמסטרוג מזמין אותי לנגן איתו על הבמה, ומצאתי את עצמי על הבמה יחד איתו, כשמאוחרינו כל צבעי הקשת זוהרים במניפה של אורות
    ואנחנו רוקדים ומנגנים.
    את ירח אלבמה ראיתי בטלוויזיה בשחור לבן בעברית,גם איפשהו בתחילת שנות השמונים ונתפסתי לזה בטירוף זה יכול להסביר למה בגיל 10 כשראיתי את הקליפ של in the neighborhood
    שעד כמה שזכור לי הופיע בפרק האלמותי "סרט ערבי" בזהו זה
    החלטתי שכשאני אגיע לגיל 16 אני אקנה את swordfishtrombon
    ואתחיל לשמוע טום וויטס.
    מה שבאמת עשיתי.
    אין, אין עליו,
    עכשיו הוא יכול סוף סוף לשיר את מרת'ה ולהתאים בגיל…

  2. מאת תום:

    עידן, איני זוכר אפילו כיצד התגלגלתי לבלוג שלך לפני שעות אחדות, אך אני מברך על הגעתי.
    באמת שכיף לקרוא להאזין וללמוד- בהחלט אצרף למועדפים האקסקלוסיביים- אתה יכול להיות גאה.

  3. מאת לי:

    "I like beautiful melodies telling me terrible things."

    מדהים אותי כמה אנשים מעריכים את האיש הגדול הזה, וכמה דברים נכתבו היום לכבוד יום הולדתו…

  4. מאת איל:

    ליוצר הנפלא והענק הזה, שימשיך להשתבח ולייצר תופעות כמו תקליט ההופעה המהפנט הזה. כאן יש כמה מילים על – Trampled Rose
    http://folknrock.blogspot.com/2009/05/trampled-rose.html

  5. מאת איתמר:

    ושחקן לא פחות גדול
    הנה משהו צנוע שכתבתי עליו במוסף גלריה בהארץ
    http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,1021,209,34556,.aspx
    מזל טוב

  6. מאת עידן וילנצ'יק.:

    בעיניי Mule Variations הוא האלבום הטוב ביותר שלו מן העשור האחרון.

  7. מאת עידן אלתרמן:

    whisper – זה נכון לגבי מרתה, שעכשיו הוא יכול לשיר את השיר. אוף, איזה שיר נפלא

    תום – תודה רבה, מקווה שתמשיך לעקוב ולהנות

    לי – איזה יופי של משפט, הא? גם אני אוהב את ההגדרה שלו

    אייל – היום קניתי את האלבום. עוד לא האזנתי..מקווה שמחר. אבל העטיפה שלו היא אחת מהעטיפות היפות שראיתי מימיי

    איתמר – הפעם הראשונה שראיתי אותו בסרט הייתה ב"נרדפי החוק" של ג'ארמוש, זה היה בגיל 16, ומיד הלכתי לקנות את heartattack and vine והתאהבתי בשיר "ג'רזי גירל" , ובכלל, הבלדות שלו מדהימות

    עידן- מסכים איתך שהוא אלבום מעולה,אולי באמת הטוב ביותר שלו מהשנים האחרונות. מתוכו תרגמתי את picture in a frame היפייפה

  8. מאת רובנס:

    חבל,
    אל תשתתף ב"פרוייקט" המקושקש הזה של גיאחה.
    תרגום שירים זה עוול.

    זו חרפה מוזיקאלית לעשות דבר כזה.
    וכרגיל יהיו שם חבורת דויד פרץ ושאר הכושלים האחרים מהסצינה.

    עזוב.

  9. מאת אמיר:

    לאיזה ביוגרפיה של וויטס אתה מתכוון?

  10. מאת מוריס:

    עידן שלום
    לפני הכל אתנצל מראש:הניקוד שלי איום. אחרי שהבהרנו את הנקודה (הרגישה יש לומר)הזאת אפשר להמשיך.
    במקרה התגלגלתי לבלוג הזה כשחיפשתי קצת לקרוא על אחד היוצרים שכל כך כיף לשמוע בימים חורפיים כאלה ובכלל כשאפשר לשמוע מוסיקה "לבד". בוא נודה שקשה למצוא שותפים ל"טום וויטס" ופתאום פה אתה מגיע לך ומתחיל לספר ולהסביר כמה הוא ענק וכמה הוא מוכשר ואיזה אומנות ועל ההשפעות והטקסטים הגאוניים והכל כל כך נכון ואז אלביס קוסטלו ומאיר אריאל ובואי וגיבורים מוסיקלים. כיף גדול "המעריץ" שלך הפך לאובססיבי.תודה.

כתיבת תגובה

