קרמל וקנמון.


איזה שיר סקסי. ואיזה בס-ליין מעולה יש לשיר הזה. וגם כאן סוזן וגה שרה על קונפליקט פנימי (כמו באחת הפרשנויות שהצעתי לשיר "המלכה והחייל" מהפוסט הקודם). סוזן וגה שאולת האם כדאי לה להתמכר ולהתמסר למושא הפיתוי שלה גם כשהיא יודעת מראש שמוקדם או מאוחר היא תצטער על כך.

 

http://www.youtube.com/v/8JV2PNUlaR8&hl=en&fs=1&

 

וזו גרסה מינימליסטית יותר . (היי, פתאום שמתי לב כמה אידיוטי הוא צירוף המילים "מינימליסטי יותר"). כאן הביצוע הזה הוא מתוך התכנית המצויינת SESSIONS AT WEST 54TH ST והוא אמנם נטול תופים אך הוא חושני לא פחות, בעיקר בגלל הבס השמנוני. אני מת על הבס בשיר הזה, כבר אמרתי?

http://www.youtube.com/v/U-1mIOBbKi0&hl=en&fs=1&

 

 

 

אודות עידן אלתרמן
שחקן וקומיקאי

10 Responses to קרמל וקנמון.

  1. מאת שועי:

    שיר יפהפה מתוך Nine Objects of Desire (1996). בוסה-נובה העומדת בכבוד בסטנדרט של אלבומה הראשון של וגה.
    אפשר לחוש באנטוניו קרלוס ז'ובים יושב מעבר לכתפהּ של וגה ומחייך.

  2. מאת עמית:

    בעזרת התיווך שלך אני לומדת לאהוב את סוזן וגה, זמרת שממנה הייתה לי סלידה לא רציונאלית שקשורה לאדם שאני מאוד לא מחבבת ונתלה בסוזן וגה כאילו היא תחליף לאישיות. עכשיו אני מבינה למה הוא בחר דווקא בסוזן .
    ובכל זאת, אני מרגישה שהאזנה המודרכת, אם ההגדרה הזאת לא מפריעה לך, נוגעת רק לשירים מוכרים, חוץ מ"ניו יורק היא אישה" (השיר שלה שאני הכי אוהבת עד כה), את כל השירים האחרים הכרתי היטב מגלג"צ. אפשר פוסט סוזן למיטבי לכת?

  3. מאת מאפין:

    אני כל כך אוהבת את ההקדמה שלה בהופעה,
    כשהיא מדברת על "משהו מתוק שאתה רוצה אבל יודע שאסור לך". כאילו מדברת על עוגת שוקולד עם קצפת, כשמתחת לפני השטח מסתתרים כל הדברים האסורים ומעוררי החשק שיש בעולם.
    וזה עוד לפני שהתחיל השיר!

    אין ספק, היא מגישה רגש באופן נפלא-
    ולי התעורר התיאבון לראות אותה מופיעה.

  4. מאת דרורית:

    בעודי הולכת בחום של מאה מעלות (בצל) ומאתיים אחוזי לחות בתל אביב ומנסה לשמוע שירים צוננים כמה שיותר במ.פי, חשבתי על השורה גם ממרלנה של סוזן וגה
    observe the blood the rose tatoo on my fingerprint from me to you
    שוב, אדום…
    ומשמח שההופעה המתקרבת שלה גורמת לך לכתוב יותר. אם קוסטלו היה בא להופיע מה היה קורה? פוסט כל שלוש שניות?
    והאם אתה אוהב את ריקי לי ג'ונס? חזרתי לשמוע אותה גם אחרי הרבה שנים, גם הראשון שלה יצא בשנות השמונים והוא מופתי בעיני. זמרת מצויינת ושירים יפיפיים.

  5. מאת fireshine:

    בקליפ השני, שנתקלים בשיר הזה לראשונה (היא אומרת שזה שיר חדש).
    השיר הזה מציין עבורי תקופה מאוד מסויימת ורגש מאוד מסוים. עד לאותו זמן שמעתי את השיר בחצי אוזן בגלגל"צ ומעולם לא הקשבתי למלים. ובהאזנה אחת פתאום המלים קפצו לי מתוך הרדיו וריצדו לי בתוך הראש, כאילו מאז ומעולם היו שם ופשוט לא ידעתי את זה. בעיני הוא מדבר על סוג של תשוקה אסורה, לא רק מבחינה פנימית אלא חיצונית: מושא התשוקה יעלם והיא לא תוכל לקבל אותו לעצמה באמת.
    מצטרפת לבקשה של עמית, לכתוב על שירים פחות מושמעים שלה, שהם נפלאים לא פחות.

  6. מאת חנן:

    אחד השירים הסקסיים ביותר שאני מכיר…

  7. מאת ליה.:

    תודה שהבאת

  8. מאת אורי:

    בהופעה שלה ב-99 היא סיפרה שזה שיר שהיא כתבה לביתה (שישבה בקהל ובאותו היום גם חגגה יומולדת וכל הקהל שר לה)
    בהחלט אחד השירים הנפלאים שלה

    ההופעה אתמול היתה מ-ד-ה-י-מ-ה. לא פחות.
    מה שמדונה וחבריה יכולים להשיג עם הופעה מושקעת של שואו וביגוד וכו', סוזן משיגה על ידי האישיות שלה והקול שלה וזהו. אולי בסיסט פה וגיטריסט שם. לא יותר

  9. מאת אורי:

    בעקבות הבאז שנשב מהופעותיה בישראל ובעיקר בזכות הרשימות שלך חזרתי להקשיב לה אחרי המון שנים
    ועל כך התודה

  10. מאת עידן אלתרמן:

    זה חלק מהעניין…

כתיבת תגובה

