רשימת מקרטני : עשרה שירים שהוא לא יבצע בהופעה (וחבל)


בזמן שאני כותב שורות אלה אין לי מושג עדיין אם אצליח להגיע להופעה. יש לי יום צילום של תכנית חדשה באותו ערב ואני (וחלק גדול מהשחקנים) עושים כל מאמץ להקדים אותו. לא מסוגל אפילו לדמיין את האפשרות שאפסיד את ההופעה. זה לא יקרה!! כרגע המזימה שלי היא להתפלל ששלמה ארצי יחמם את מקרטני, ואז, אחרי שלוש שעות הופעה של ארצי, מקרטני יעלה לבמה באחת עשרה וחצי, ואז אני בטוח מספיק להגיע.

נו שויין.

כבר כתבתי בבלוג הזה מספר פעמים בעבר על הערצתי לאיש. לפני חצי שנה רכשתי את הדיוידי המשולש שהוא הוציא עם כל הקליפים וההופעות החיות שלו במהלך השנים, כולל סרט תעודי  של ההופעה-הרצאה שהוא נתן באבי רוד במסגרת קידום האלבום שלו chaos and creation in the back yard  . הדידוידי הזה הוא עונג אדיר והפך לפריט הכי יקר לי בספרייה הפרטית שלי. ובתור מעריץ, עברתי על הסט ליסט של השירים שלו בהופעות במהלך השנים. הנה רשימה של עשרה שירים שאני מאד מאד אוהב אבל הסיכוי לשמוע אותם בהופעה קלוש ביותר.

 

junk

השיר הכל-כך מרגש הזה התחיל בתור נעימה שמקרטני אילתר על הגיטרה עוד כשהביטלס היו בהודו והוא היה אמור להכנס לאלבום הלבן. בסופו של דבר השיר מצא את עצמו באלבומו הראשון (והבינוני, יש לומר) . השיר הזה, יחד עם maybe i'm amazed הסוחף מצילים את האלבום משיממון מוחלט.

 

http://www.youtube.com/v/fLWm-m6CuCY&hl=en&fs=1

 

the back seat of my car

אני מאד אוהב את RAM  , האלבום השני של מקרטני. הוא תמיד משמח אותי, פס קול נפלא לבוקר. מקרטני סיפר שהשיר נכתב על הטיולים שהוא עשה בחיק הטבע עם לינדה והילדים. היא לימדה אותו את הכיף בללכת לאיבוד בקאנטרי. שיר נפלא ביותר עם הרמוניות מקרטניות שאי אפשר שלא להתאהב בהם.  

http://www.youtube.com/v/MT3ez3mkXFk&hl=en&fs=1

 

tomorrow

איזה מנגינה כובשת יש לשיר הזה!  והקליפ נורא נורא מרגש. איזה מקסימה לינדה.

http://www.youtube.com/v/tpxi6nFXNDg&hl=en&fs=1

 

london town

מתוך האלבום האהוב עליי ביותר של ווינגס, למרות שלא הרבה מכירים אותו.  הקליפ די חלטוריסטי, השיר מעולה.

 

http://www.youtube.com/v/5B5HNOI7IbE&hl=en&fs=1

 

jenny wren

למיטב הבנתי מקרטני לא מבצע את השיר הזה בהופעה למרות שהוא כן מנגן מספר שירים מאותו אלבום מצויין – chaos and creation . בסרט התעודי של התקליט הזה הוא מספר שהרעיון להרמוניה של השיר התחיל כתרגיל לכתוב מנגינה שמתכתבת עם ריף הגיטרה של בלקבירד, רק הפוך.

 

http://www.youtube.com/v/15gd-UbKCD0&hl=en&fs=1

 

וחמישה שלו בתקופת הביטלס:

 

here there and everywhere

ללא ספק הבלדה הכי מרגשת ויפה שהוא כתב בתקופת הלהקה, עם כל הכבוד ל"יסטרדיי" .

 

for no one

ללא ספק הבלדה השנייה הכי יפה ומרגשת שהוא כתב בתקופת הלהקה (מאותו אלבום, אגב, ריבולבר)

 

i'm looking through you

ראבר סול וריבולבר הם התקליטים האהובים עליי של הביטלס (אבי רוד והלבן נושפים בעורפם). השיר הזה הוא אחד הפייבוריטים שלי מראבר סול. נו, לפחות הוא יבצע את "דרייב מיי קר" הכיפי.  

 

helter skelter

השיר המכוסח ביותר של הביטלס אי-פעם. יהיה תענוג לראות את מקרטני הקשיש מוציא עליו את הגרון.

 

her majesty

דווקא יכול להיות מקסים אם הוא יעלה לנגן את זה כהדרן ומיד ירד, לא?  טייק אופ על הסוף של אבי רוד.

 

 

——————————————————————————————–

 

ואם כבר ביטלס, לכל הירושלמים, מחר , 28.08  אני מתארח בהופעה של המג'יקל מיסטרי טור בככר ספרא בירושליים. הכניסה חופשית. אבצע שישה שירים (רק שניים של מקרטני…הפעם). יהיה כיף, אתם מוזמנים.

 

ביי בינתיים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אודות עידן אלתרמן
שחקן וקומיקאי

35 Responses to רשימת מקרטני : עשרה שירים שהוא לא יבצע בהופעה (וחבל)

  1. מאת פ.פ.:

    אתה מכיר את הקאבר של אלוויס קוסטלו לג'אנק, מהאלבום שלו עם סופי ואן-אוטר? הצמיד אותו ל"ברוקן בייסיקלז" של ווייטס והפך אותם ליצירה עצובה עצובה (כי לא היה די עצב בכל אחד מהשירים לבדו, כמובן).

    (ואתה יודע איך מזהים מעריץ אמיתי של מקרטני, כזה שיצליח להגיע להופעה בין אם אמור להיות יום צילום ובין אם לאו? זה ההוא שעושה לאלבום הראשון את החסד הגדול שבהגדרתו כ"בינוני", ולא כ"ג'אנק")

    שמחתי לגלות שאתה אוהב את "לונדון טאון", שנדמה לי שהיה המקרטני-פוסט-ביטלס הראשון שלי, ועל כן החביב מכולם, אם כי הדירוג מורכב ודינאמי.

  2. מאת תל אביבי:

    יבצע, איזה דבר מעפן זה שכל פועל נדחס ל"יעשה"

  3. אכן צודק. אתקן.
    ל פ.פ – מכיר את הביצוע של קוסטלו. מקסים

  4. אני ודרוריתה נהיה שם מחר! אם לא יהיה עמוס מדי, נבוא להגיד לך שלום אחרי ההופעה🙂

  5. ועכשיו I'm looking through you מתנגן לי בראש בזכותך. איזה שיר מצויין. ו for no one זה אחד השירים שהכי כייף לנגן בגיטרה. אחח.. הביטלס. אין עליהם, אין

  6. מאת ליאור:

    דווקא אותי היה מעניין אם הוא היה מבצע את "A world without love".

    לא רק בגלל שזה אחד השירים המצליחים ביותר שלו (שהיום כמעט אף אחד כבר לא זוכר), אלא בגלל שהשיר הזה הוא אולי הכי פול מקרטני שיכול להיות. לצערי הסיכוי שהוא יבצע אותו שווה בערך לסיכוי שהוא יבצע את "How do you sleep" של מר לנון.

  7. מאת שרון רז:

    אני לא מכור לפול, ולא מכיר את כל הסולואים שלו ושל ווינגס
    האחרונים טובים, במיוחד כאוס אנד קריאיישן
    בחרת אחלה דברים נחמדים, אני אוהב את השיר coming up עם הקליפ המשעשע
    גם אצלי מתנגן עכשיו בראש i'm lookung through you בגללך עידן, שיר מעולה וגם התקליטים של הביטלס שציינת
    הייתי שמח אם היה את השיר היי בולדוג מהסרט ילו סאבמארין, שאני ובני אוהבים, והוא אכן יהיה איתי שם בהופעה, יש כבר שני כרטיסים
    אתה חייב לבטל את התכניות
    מה שכן, חימום של שלמה ארצי של 3 שעות זה הסיוט הכי גרוע שאני יכול לחשוב עליו, מקווה שלא יהיה חימום בכלל

  8. מאת מיכל:

    אחלה רשימה.
    נתראה בהופעה,
    ברור שאתה בא!

  9. מאת עידן וילנצ'יק:

    לידיעתך,גם האלבום Band on the Run הוקלט ע"י כנפיים כשהיו שלישיה.נא לדייק בעובדות וחוץ מזה כותבים Jenny Wren. הלוואי שאתה ורוה לא תוכלו להיכנס להופעה.

  10. מאת אמיר ד.:

    ליאור, נראה לי שמקרטני במצב רוח נוסטלגי במיוחד כי הוא ביצע לא פעם ולא פעמיים את השיר In spite of all the danger אך לא זכור לי שהוא אי פעם ביצע שיר שהוא כתב אך לא ביצע כמו במקרה של World without love שנכתב לצמד פיטר וגורדון שזכה בשיר בגלל שפיטר אשר היה האח של החברה דאז ג'יין. זה השיר שמעולם לא הבנתי מדוע הוא "השליך" כאשר משווים אותו לחומרים האחרים שהוא ולנון נתנו ליוצרים כמו סילה בלק ובילי ג'יי קרמר שבמקרה הטוב היו צד ב' של סינגל.

    ואם כבר עוסקים בשירים שלנון ומקרטני ויתרו עליהם ונתנו לאחרים:

    http://uk.youtube.com/watch?v=MwtP7tTQBO0
    היש יותר ביטלס מזה?🙂

    http://uk.youtube.com/watch?v=2-kcJVLvFSc

  11. מאת יעל:

    וטוב שכך. מנגד, הייתי מאוד שמחה לו תמורת ה-500 שקל (שאני עדיין מתקשה להוציא) היתה תוספת מזגן.

  12. מאת עזרא גלוזמן:

    לקח לי כמה שמיעות – אבל בסוף הגעתי למסקנה שהראשון של מקרטני הוא אלבום מקסים, עומד בכבוד לצידו של RAM..
    בנוסף ל JUNK יש שם שירים נהדרים כמו:
    The Lovely Linda
    Man We Was Lonely
    Teddy Boy
    וכמובן Maybe I'm Amazed האלמותי.

  13. מאת יערה:

    תמיד היה בעיני שיר מושלם להדרן שלישי ולהדרנים בכלל, לכן גם הייתי כל כך מרוצה כשאתה עשית אותו בהופעה עם המג'יקל מיסטרי טור לפני כמה חודשים.

  14. מאת ליאור:

    אתה כל כך צודק בקשר לשיר הזה. באמת אין יותר ביטלס מזה. אפילו המקום שבו זה צולם נראה לי מוכר. מאיפה? מכאן:
    http://uk.youtube.com/watch?v=V2UYRoti-tY

    זה נראה כאילו זה צולם בדיוק באותו מקום.

  15. מאת איילת:

    יצא לי לשמוע במו אוזניי (ולראות במו עיניי) בהופעה במנצ'סטר לפני חמש שנים כך שזה לא כזה מופרך. את Her Majesty לעומת זאת הוא ביצע רק פעם אחת לדעתי – בפני המלכה במופע היובל לכהונתה.

    לא הייתי מתנגדת לשמוע את המהלכים הנפלאים של Another Day; אני יודעת שזה לעולם לא יקרה (כי הוא כבר לא יכול לעמוד בזה בכבוד) אבל גם את Monkberry Moon Delight; חלום ישן היה לשמוע את We Got Married, מותה של לינדה די סתם את הגולל על האפשרות הזו; ועוד ועוד… אני יכולה להמשיך עד מחר ובכל זאת קצת מאוחר😉

  16. מאת מיכל:

    ההופעה הייתה כיפית גם בלי קשר אליך, אבל עמידות הראש והעינטוזים שלך הוסיפו הרבה חן.
    בברכת "ציפור שחורה, עופי, ציפור שחורה, טוסי"
    (ואני לא הייתי מאלה ששרו באנגלית, אני פתוחה לשינויים)
    ושבת שלום

  17. תודה מיכל. הייתי שיכור קצת…מצטער

    איילת – מקנא בך שזכית לשמוע את כאן שם ובכל מקום
    עזרא – שמע, אתן לאלבום עוד כמה צ'אנסים. הוא לא רע, רק קצת…ככה ככה

    אמיר – תודה על הלינקים
    סיטי בלונד – תודה שבאתן להופעה בירושלים

    עידן וילנצ'יק – ראשית, אתה טועה בעניין בנד און דה ראן. אנא בדוק באתר אול-מיוזיק . שנית, אם אתה מאחל בשנאהכ לי וליאיר רוה שלא יתנו לנו להכנס למקרטני אז יודע מה? אני מאחל לך שלא תוכל להכנס ל"דני רובס שר ביטלס". אמן
    חוץ מזה, תרגיע חבוב, אין לי מושג מה אתה רוצה מחיי

    …שרון רז – היי בולדוג זה שיר של לנון

  18. מאת עידן וילנצ'יק:

    אני לא טועה בעניין בנד און דה ראן,זה ידוע שהגיטריסט והמתופף של כנפיים עזבו לפני תחילת ההקלטות והאלבום הוקלט ע"י מקרטני,לינדה ודני ליין כשלישיה,עובדה שרק שלושתם מופיעים על העטיפה האחורית.

  19. מאת עידן וילנצ'יק:

    השיר World Without Love הגיע למקום הראשון גם בבריטניה וגם בארה"ב בביצועם של פיטר וגורדון.קשה לומר שהוא נשכח או נזרק. וונדה שפרד מבצעת קאבר יפה שלו באלבום השירים השני שלה מתוך אלי מקביל.

  20. מאת אמיר ד.:

    לאורך התקופה של ווינגז, מקרטני בצורה לא מפתיעה התקשה מאוד לשמור על הרכב קבוע והמתופפים והגיטריסטים התחלפו בקצב כאשר הנטישה ימים ספורים לפני ההקלטות של האלבום בנד-און-דה-ראן באפריקה אילצה את מקרטני לתופף את כל האלבום. חווית ההקלטה בבקתה של אי אמ איי בניגריה תודעה היטב בספר המעולה של ג'ף אמריק, שהיה טכנאי ההקלטות הראשי של הביטלס החל מ-1966 ועבד עם מקרטני לאורך שנות השבעים והשמונים.

    http://tinyurl.com/5dz98p
    סקירה של הספר שפרסמתי בפורום ביטלס בנענע

  21. אוקיי, תודה. אתקן. אולי בכל זאת תשאר כאן באזור, מה?
    תודה אמיר

  22. מאת דרורית:

    לפני הסרט (שנכשל, נדמה לי)
    give my regards to broad street
    הוצג הסרט הקצר הזה, והנה הקליפ המשעשע שלו, פול בתפקיד המספר וגם בתפקיד הצפרדע

    השיר
    we all stand together
    מסרט האנימציה
    rupert and the frog song
    (ומחיפוש על שמו של פול בימד"ב משעשע לגלות שבין המון המוני הפסקולים שהוא חתום על שירים שהשתמשו בהם יש גם את
    parashat ha-shavua
    שלנו🙂

  23. מאת דרורית:

    אני מתה על הסצינה הזאת (ההומור הבריטי היבש והמשונה הזה, מזכיר לי את מונטי פייטון)
    he's very clean, isn't he?

  24. מאת עידן וילנצ'יק:

    וילפריד בראמבל שגילם את הסבא של פול בלילה של יום מפרך מוכר באנגליה בעיקר בזכות סדרת הטלויזיה הקלאסית משנות השישים Steptoe and Son על אב ובנו,פועלי אשפה הגרים בפחונים.בשנות השבעים נוצרה בארה"ב הסדרה Sanford and Son שהתבססה על הסדרה הבריטית,הדמויות היו שחורות עור ואת האב גילם הקומיקאי רד פוקס שהיה סטנדאפיסט שנוי במחלוקת.

  25. מאת עזרא גלוזמן:

    הלוואי שמקרטני יבצע כמחווה ללנון את:

    1. OH YOKO
    2. HOW DO YOU SLEEP
    🙂

    ואגב, עידן, בבקשה תעדכן מה נסגר עם היום עבודה שלך בזמן ההופעה של פול.
    אנחנו כולנו מחזיקים אצבעות, ומצפים לסוף טוב..

  26. תודה על ההתעניינות. כרגע אין לי עדיין תשובה. אבל זה מסתמן כבעייתי יותר ויותר…לצערי

    אגב, אני מת על "או יוקו" . שיר נפלא. וכן, פול יכול לצאת גדול אם יבצע את השיר שכותש אותו לגזרים – האוו דו יו סליפ (אגב, הפאלטה הכי גדולה של לנון אי-פעם, כתם ילדותי ביותר שמלכלך אלבום ענק שלו- אימג'ין…) . תבלה בהופעה…

  27. מאת עידן וילנצ'יק.:

    אם מקרטני יבצע את כל השירים שלו ההופעה תימשך עד השנה הבאה. לא כל שיר מתאים או חשוב מספיק. מקרטני לא פעם גם ביצע את Long Tall Sally או שירי רוקנ'רול ישנים שהיה עוד מבצע בימי המבורג,אז לדעתי אם ייתן את הקלאסיקות הגדולות של הביטלס,כנפיים ושלו כסולן זה יהיה די והותר.גם אני מאד אוהב את For No One,אחד השירים הבודדים שעולים בזכרוני שעוסקים בכאב שנגרם לגבר כתוצאה מאשה בוגדנית(גם When a Man Loves a Woman של פרסי סלדג' מאותה שנה דרך אגב,1966,הוא דוגמה מצויינת. בדרך כלל תמיד הגברים הם הרעים והנשים הן המסכנות(The End of the World של סקיטר דייויס).טוב לדעת שיש שני צדדים לכל מטבע.

  28. מאת מיכליקה:

    רציתי להגיד, שהבעל ואני ראינו את הסרט שלך "נמוך" ונהננו מאוד.

  29. מאת גיא וינטרוב:

    את Tomorrow לא זכרתי, אולי בגלל שמיעטתי לשמוע את Wild Life, אחד האלבומים הפחות מוצלחים שלו…
    לגבי שלמה ארצי, לא הופעה קצרה ולא הופעה ארוכה תתקבל בברכה. אין לערבב טומאה בקודש.
    חסר לך שאתה לא מגיע להופעה!! יש דברים שמוותרים עליהם בשביל הופעה כזו.

  30. מאת דרורית:

    ודרך אגב, אם חושבים על זה, אז התרגום הישיר של שם המופע של מקרטני בארץ
    friendship first tour
    הוא:
    "בחברוּת!"🙂

  31. מאת דרורית:


    פעם ראשונה שאני רואה את מקרטני שר את זה בהופעה חיה בשנים האחרונות.
    (האמת היא שהתרגלתי כל כך לירמי קפלן שזה נראה לי משונה…(
    מי יודע, אולי הוא יפתיע גם בארץ.

  32. מאת איתי:

    עידן… מסכים איתך לחלוטין בקשר לשיר הזה, השיר הכי! אבל הכי! יפה של הביטלס, ואני לא מתבייש להגיד את זה…
    סליחה Yesterday… אתה שמור אצלי במקום שני🙂

  33. מאת רועי:

    הוא עשה את here there and everywhere

  34. מאת דרורית:

    מה שכן בזמן שסיר פול שר את "בלקבירד" היו שתי פסיכיות בקהל ששרו בקולי קולות את "ציפור שחורה טוסי".🙂
    לא יאמן מה הלך שם. כל מי שדיברתי איתו היום – ביום שאחרי מרגיש את זה. הבנאדם מלך.

כתיבת תגובה

