חדש חדיש ומחודש. לעולם לא אשכח…


עדכון :

מחר, השלישי לאפריל, בתכנית הרדיו של יעל לבנטל ושלי ברדיו תל-אביב בשעה שתיים עשרה בצהריים אקדיש את כל המוזיקה שאנגן לתקופת חדש חדיש ומחודש (בעיקר 1985) ולשוש עטרי, יהיה זכרה ברוך.

לעזאזל איזה יום משונה. הומור קצת יותר מדי מורבידי קיבל האחד באפריל הזה. בבוקר כשהגעתי לרדיו תל-אביב שמעתי על מוסקו אלקלאי. בערב, בעוד אני מצלם באולפני הרצליה (חברת ההפקה והצוות של "הכל דבש") מתחילה לרוץ השמועה על שוש עטרי. לא ייאמן. פולי ושוש. שתי דמויות ראשיות בדרמת טלוויזיה מתים בסמיכות כזו. מה קורה פה? איזה קללה מעוותת יש על התכנית המקסימה הזו?

—————————————–

שוש עטרי גרה בשכונה שלי. נפגשנו מספר פעמים בסופר. בפעם הראשונה שהיא הינהנה לכיווני ניגשתי אליה וסיפרתי לה ש"חדש חדיש ומחודש" שהיא הנחתה ברשת ג' בשנות השמונים (עם טוני פיין) הייתה בית הספר הראשון שלי למוזיקה. שם התפתחה האהבה שלי למוזיקה. אני זוכר את הרוטינה עד היום : חוזר מבית ספר, מעיף ילקוט על הרצפה , רץ למערכת בחדר, מוציא מהמגירה את דפי הפוליו עם הרשימות ומחכה לאות התכנית. ניהלתי רשימות של המצעדים, עקבתי אחרי כל תזוזה במצעד הבריטי והאמריקאי. בעיקר הבריטי. עד היום אני זוכר את צליל הג'ינגל שבישר על שלוש הפינות הקבועות : "להיט השבוע" (בדרך כלל זה היה שיר עם פוטנציאל להיטי, מן הסתם),  "תקליטון השבוע" (בד"כ שיר שטוני ושוש אהבו במיוחד ורצו לדחוף אותו) ו  – "דיסקוטיל!!" (שירי דיסקו שאותם לא ספרתי. חוץ מ"אינטו דה גרוב" של מדונה שהגניב אותי).

שוש עטרי הייתה התכנית. אמנם טוני פיין היה העורך המוזיקלי, אבל היא לא הייתה רק קריינית טכנוקרטית. . היא הביעה דעתה על כל שיר והפתיעה לעיתים קרובות בטעם ממש משובח. כשפגשתי אותה בסופר ציינתי בפניה את זה…שאני זוכר כמה היא התלהבה מ- " road to nowhere  " של "טוקינג הדס" ביום שהוא יצא. הרבה לפני שכולם זמזמו אותו בבית ספר. ואיך היא אהבה את  " white wedding" של בילי איידול והמשיכה להאמין בו גם בשיר rebel yell"  שדווקא לא תפס… . ותיעבה כמוני את השיר הנוראי של ג'ניפר ראש – " the power of love " שהתעלק בראש המצעד הבריטי לחמישה שבועות.

אני זוכר את כל השטויות האלה עד היום….

—————————————

שוש עטרי הייתה נפלאה ב"הכל דבש". היא זכתה לעדנה מחודשת בשנה האחרונה. (גם מוסקו, אגב, בתפקידו ב"אלופה" שלא ראיתי) .

באולפני הרצליה הערב סיפרו לי המפיקים איך חששו בהתחלה ללהק את שוש עטרי לתפקיד כזה קריטי. ואיך שיחקו אותה.

גם פולי, גם שוש עטרי. באותה שנה.  ההורים הכי מצחיקים \מרגשים\ ואמיתיים אי-פעם בדרמה ישראלית. 

לא ייאמן.

 

 

 

אודות עידן אלתרמן
שחקן וקומיקאי

10 Responses to חדש חדיש ומחודש. לעולם לא אשכח…

  1. מאת סטיבי:

    הסיפור שלך הזכיר לי זיכרון מפעם-פעם: שוש עטרי הציגה ברדיו את "הדפוק הזה" של ירמי קפלן כ'ירמי קפלן הדפוק הזה' בלי פאוזה והיתה צריכה לעלות לשידור על צלילי השיר ולהבהיר שזה שמו ולא דעתה על הזמר🙂
    זכרונות ילדות מרובים, התוכנית הזו.

  2. מאת יעל:

    אני יכולה מתוך שינה לחקות את הקריינות בפתיח: "חדש-חדיש-ומחודש, שעה עם – טוניייי פיין!". הייתי מאזינה אדוקה כילדה בבית ספר יסודי, למרות המינון האינטנסיבי של סטוק-אייטקין-ווטרמן באותן שנים.

  3. מאת דרורית:

    עד היום שאני שומעת מישהו אומר "להית'" במקום להתראות אני חושבת עליה, כי זכור לי שככה היא הייתה מסיימת את התוכניות שלה…
    עצוב מאוד.

  4. מאת ran:

    היא הפסקול של דור שלם.

  5. מאת לימור:

    לי היא זכורה דווקא מפיצוחים.

  6. מאת מירי:

    המון המון זכרונות.
    כמו זה, סקריטי פוליטי…

    והתומפסון טווינז

    ואפילו התקליט הראשון של ג'ולייאן לנון והשיר היפיפיה הזה
    valotte

  7. מאת מירי:

    ועוד משהו.
    שוש עטרי הייתה חתולאית ידועה, ואני בטוחה שגם חתולי השכונה בהם הייתה מטפלת בטוב לב יתגעגעו אליה.
    ובכל זאת שיר אופטימי, גם 1985, הוורד ג'ונס האהוב
    things can only get better

    (לא יאומן לאיזה גובה התסרוקות אז הגיעו(

  8. כל הכבוד עידן.
    לצערי לא יכולתי לשמוע את התוכנית ברדיו תל-אביב כי אני לא באותו אזור חיוג (יש אפשרות דרך האינטרנט בדיעבד?). גם אני כמוך הייתי מאזין הדוק לחדש-חדיש ומחודש, אני דרך אגב זוכר שירים אחרים לגמריי, למשל את בלו-מנדיי של ניו-אורדר. בדיעבד זו היתה תוכנית מוזיקה מאד איכותית, ומי ששמע אותה היה מכור למוזיקה. ובכלל אנשים לא יודעים/זוכרים שבמקביל לחדש חדיש ומחודש היתה התוכנית "מה יש", בגלי צהל, ואני זוכר שחברים שלי לא הבינו איך אני מוותר על "מה יש".
    וגם לי כמוך הייתה כל השנים סימפטיה לשוש עטרי בשל כך.

  9. מאת אריה10:

    עידן,

    ראית את Walk Hard: The Dewey Cox Story?
    פשוט סרט נפלא שראיתי פעמיים ביומיים האחרונים. פארודיה גאונית על ביופיקס מוזיקליים. והדובדבן שבקצפת – השירים מצוינים.

    מאוד מומלץ!

כתיבת תגובה

