se7en – מטבח אקוסטי


הנה שבעה שירים שכולם נאספו תחת מכנה משותף מסוים – בכולם הגיטרה האקוסטית היא הכלי הדומיננטי. הכי פשוט, הכי יפה.  ועוד מכנה משותף, כולם מהעשור האחרון, חוץ מאחד, כי לא יכולתי להתאפק בנוגע אליו.

 

kings of convinence–misread

צמד מנורווגיה שעושה מוזיקה אקוסטית עדינה ומאד מלודית. השיר שלהם, homesick , שפותח את האלבום המקסים שלהם riot on empty street  נפתח בשורות אלה ומסגיר את עולמם המוזיקלי:

ill lose some sales and my boss wont be happy but i cant stop listening to the sound

of two soft voices, blended in perfection, of the reels of this record that i found

 אני מניח שהכוונה בטקסט על שני הקולות הרכים שמתמזגים בכזו שלמות היא לסיימון וגרפינקל, כי זו ההשפעה העיקרית של שני היוצרים של kings of convinience ( בנוסף לאמנים בעלי זיקה אקוסטית כמו ניק דרייק ובל וסבאסטיאן.) רק מה, לצערי לא מצאתי את השיר הזה ביו-טיוב, למרות שהוא האהוב עליי ביותר שלהם. אבל היי, זה לא אומר שאין להם פנינים אחרות. למשל השיר הזה, הרצועה השנייה באלבום אחרי homesick . קבלו את misread

 

http://www.youtube.com/v/ZxJYC6iv9Os

 

והנה עוד שיר שלהם, הפעם מהאלבום quiet is the new loud. זוהי גרסא חיה, לשיר -losing the battle winning the war , וכאן אפשר לשמוע כמה הם דומים לסיימון וגרפונקל בהרמוניית הקולות שמתמזגות בכזו שלמות. מה שחינני במיוחד כאן זו הטעות הקטנה שעושה אחד מהם בתחילת השיר. מת על טעויות כאלה.

http://www.youtube.com/v/TBJnUT3XZTE

 

josh rouse–winter in the hamptons

ג'וש ראוס הוא מלך. ותודה ל88fm שפימפמו את המוזיקה שלו כשיצא האלבום 1972 ובזכותם גם אני התוודעתי אליו. היצירה שלו היא תענוג אמיתי. השיר הזה לקוח מהאלבום nashville ואני בטוח שמי שלא מכיר את האיש יתאהב. אגב, נגינת הגיטרה בבתים מזכירה לי סמית'ס מוקדמים. מה שמענג עוד יותר.

http://www.youtube.com/v/dSemZEl5iuA

 

death cab for cutie -ill follow you into the dark

ללא ספק הלהקה שאוחזת בשם הכי מפגר שאפשר להעלות על הדעת.אבל plans , האלבום האחרון שלהם, הוא מאותם אלבומים שלא נמאס לשמוע אפילו שהוא גם המסחרי ביותר שלהם. יחד עם הוצאת האלבום הם יזמו פרוייקט קליפים לכל אחד משירי התקליט כאשר הקונספט הוא רצף קליפים בתקציב נמוך במיוחד, כל אחד ע"י במאי אחר. ותראו איזה קליפ מקסים.

 

 

how to fight loneliness–wilco

וידוי קטן: הייתה תקופה שהייתי מאוהב עד הראש בווינונה ריידר. לא מקורי במיוחד, אני יודע, אבל אחרי שראיתי אותה ב"בתולות הים" ו"המספריים של אדווארד" חשבתי שהיא מתת-אל לאנושות. לעומת זאת," נערה בהפרעה" היה סרט די גרוע, למרות ששיר אחד מהפסקול שלו תפס אותי חזק. השיר הזה. אח"כ קראתי ראיון איתה בעיתון והיא אמרה שהיא הביאה את השיר לפסקול הסרט, ושווילקו היא הלהקה הכי טובה בעולם. היא די צודקת. אמרתי את זה כבר מספר פעמים בבלוג זה, שווילקו היא מהלהקות האהובות עליי.

 כשג'ף טווידי, הסולן, חוזר על השורה האירונית "just smile all the time " בשירתו הלאקונית, העצובה\מרגשת אי אפשר לא להתמסר אליו. ותראו איזו קארמה, כשחיפשתי את השיר ביו-טיוב מצאתי שתי גרסאות מעניינות . הראשונה, קליפ חובבים שנעשה להקלטה המקורית רק שמשום מה הוא לא שלם (אבל למי שלא מכיר את השיר הנפלא הזה מומלץ להתחיל מפה,) והשנייה–יוהו!! ווינונה ריידר אצל לטרמן מציגה את ווילקו וחוזרת על אותה אג'נדה–הלהקה הכי טובה בעולם! וגם אני בחרתי את summer teeth שלהם כאחד האלבומים שאני הכי אוהב. ופתאום שאני חושב על זה, ההקלטה של לטרמן היא די ישנה, לפחות שמונה שנים, ומאז ווילקו התפתחו לכיוונים אחרים לגמרי, מרתקים לא פחות… מעניין אם ווינונה עדיין חושבת ככה עליהם, איפה שהיא לא נמצאת.

http://www.youtube.com/v/vMDYFgoaD6Y

 

johnny cash– hurt

האיש בחליפה השחורה הנצחית בקאבר מצמרר לשיר של ניין אינץ' ניילז. מי שהעור שלו לא מתברווז מהביצוע הזה והוידאו-קליפ שסוקר את חייו, שיבדוק את עצמו דחוף.

 

http://www.youtube.com/v/AO9dbmJ_2zU

 

the jam– english rose

אחד משירי האהבה הכי גדולים אי-פעם. בזמנו, לפני כעשרים שנה, כשהשיר יצא באלבום all mod cons של להקת הג'אם הוא היה חתרני רק מעצם הרעיון שלהקה שנשענת על יסודות הpאנק תשחרר בלדה מרגשת בגיטרה אקוסטית. אז למי שלא מכיר את השיר האדיר הזה,  עדיף להתחיל מהקליפ הזה  (לא הקליפ הרשמי, מן הסתם) שמשתמש בהקלטה המקורית של השיר אבל מדובב ע"י —  טוב, תראו בעצמכם.

 

 וכאן פול וולר שר את השיר עשרים שנה אח"כ. ענק .

 

http://www.youtube.com/v/MnjzT1hUBXs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אודות עידן אלתרמן
שחקן וקומיקאי

22 Responses to se7en – מטבח אקוסטי

  1. מאת חנן:

    כל הכבוד על היוזמות החדשות בנושאי מוזיקה…

    בכל פעם שאני חושב שאני מכיר ויודע הכל אני מגלה דברים חדשים (וטובים) שאני עוד לא מכיר.

    יישר כוח!

  2. מאת שגיאB:

    misread שיר ענק (והאלבום הזה בכלל), אבל ללא ספק דווקא quiet is the new loud הוא האלבום הסיימון-וגרפונקלי שלהם.
    לגבי ג'וש ראוס אני חייב לומר שעדיין לא נשביתי בקסמיו, למרות הדמיון שציינת לסמית'ס.
    לגבי מונית המוות של חמודי, זה חור גדול אצלי ברשימת ההאזנה. השיר שהבאת רק משכנע אותי לגשת למלאכה ולהתוודע להם.
    ו-English Rose מדהים. בכל ביצוע…

  3. I'll follow you into the dark
    זה פשוט שיר מדהים.

  4. מאת abahilel:

    עד עכשיו התאפקתי – אבל כמה אפשר
    לא כל יום אתה קורא רשומות שאתה מרגיש שאתה בעצמך כתבת.

    אז לפחות אני אנסה לתרום בקצת

    Kings Of Convenience – Toxic Girl

    Kings Of Convenience – Cayman Islands

  5. מאת דרורית:

    כתבת פעם בפוסט קודם (אולי הראשון) שיש כמה אמנים שאתה חושב על זה שיום אחד הם לא יהיו פה ואתה נעשה עצוב?
    נדמה לי גם שהזכרת את פול סיימון. אז נזכרתי בשיר הזה. הקליפ גם מדהים.

    תודה. עשית לי יום עצוב לטיפונת פחות.

  6. מאת דרורית:

    ונזכרתי בעוד שיר שאני מאוד אוהבת ואיך שהוא מתקשר לי לפה
    shining jewels
    של
    actionslacks
    לא מצליחה למצוא ביוטיוב, שווה האזנה גם.

  7. מאת atar:

    פעם ראשונה שאני מגיבה,
    למרות שהתחלתי לקרוא את הבלוג מההתחלה..
    אבל הגיע הזמן, לא?😉

    זה השיר הכי אהוב עלי של Josh Rouse🙂
    חבל שיש רק חלק קטן ממנו בקליפ..

    השירים שהבאת נפלאים, ובכלל אני מאוד
    אוהבת את הטעם שלך!

    בעיקרון על כל שיר שמדהים אותי
    אני שמה ב Favorites שלי ב Youtube
    זה כבר הפך לסוג של התמכרות :S
    בזמן האחרון אני מאוהבת בשיר
    Gravenhurst – The Diver

    וחושבת שגם אתה תאהב.
    אם אתה עדיין לא מכיר..
    מומלץ בחום! [לכולם! לא רק לך;]
    ואם אתה לא מכיר בכלל בכלל –
    שווה לחקור קצת יותר..
    החלל שלהם – http://www.myspace.com/gravenhurst

  8. מאת לואיס:

    תודה על הרשימה, נהניתי מאוד.
    השם של דת' קאב הוא אחד היותר מגניבים ששמעתי, ואחת הסיבות העיקריות שהתחלתי להאזין להם. תוגמלתי.

    אגב, ראיתי אותך אצל ליאור שליין היום. היית מקסים ומשעשע כרגיל. (ותשאיר את הזיפים, הולם אותך🙂

  9. מאת J:

    והשיר של הג'ם – בן שלושים שנה, לא עשרים. איך שהזמן רץ

  10. מאת דרורית:

    ראיתי שוב את הסרט, ופתאום הבנתי למה שלחתי אליך את הסרט על פטרוצ'יאני.
    כי התמונה הזו, שבה אתה יושב עם דניאל ואתם מדברים על רקע השקיעה הזכירה לי את הסצינה משם.
    ושתיהן יפיפיות.

  11. מאת יעל טל:

    על פטרוצ'יאני,
    אבל החלק האחרון עם דניאל באמת מעולה. יש שם את אחד הקטעים היותר חשופים בסרט הכלכך מקולף גם כך הזה.
    זה אחד הקטעים בסרט, שהדברים שנאמרים בו מכווצים נורא את המרחק בין הצופה למי שמדבר. להגיד שהם נוגעים זה נורא מעט, כל הסרט נוגע, ובכלל נגיעה כזו היא לא הרבה. אבל כשקורה מצב הפוך, שאתה מרגיש שאתה ממש יכול לגעת במי שבמסך כי זה כלכך אמיתי ואולי השקיעה שם היא הדבר היחיד שמפריד, יש בזה כבר משהו יותר ייחודי.
    (זה אחד הדברים שאני אוהבת כלכך בהרבה מהשירים של בריאן וילסון, למשל. אבל בטח כבר נמאס שאני מכניסה אותו לכל מקום אז הוא יקבל עכשיו רק הערת סוגריים קטנה).

  12. מאת הזוייה:

    שלפחות שלוש פעמים בשבוע, אנחנו עוברים אחד מול השני בפארק הירקון.
    אתמול נתקלנו אחד בשני, כשהלכת עם הילדה שלך הביתה, כן זו אני עם הקוקו והטרנינג הדהוי, שצועדת בפארק הירקון.
    מצחיק שאני חולפת כל יום על פני עשרות אנשים שרואים, אבל לא רואים אותי. בעצם אף אחד לא יודע מי אני. אחרייך חלף מולי יוני רכטר, ועוד זוג קשישים שכל יום חולף מולי.
    יש לחלקנו סימנים מוסכמים, הנהון או עפעוף בעיניים. שלפעמים זה יותר טוב ממילים וזה מה שמשייך אותי למה שכתבת בנוגע למוסיקה, שלפעמים לא צריך לדבר, במוסיקה יש עוצמה שמקרבת את האנשים.

    "האדם הנעלה מנסה לקדם מוסיקה כאמצעי להשלמת התרבות האנושית" קונפוציוס

    פורים שמח: )

  13. לא יודעת למה, תמיד חשבתי שארלנד אוי הוא הסולן הראשי בקינגס אוף קונביניאנס. באמת חבל שלא היה את הומסיק, אבל בכל אופן תודה על כל השביעייה השווה.

    חוץ מזה, נראית טוב הערב במועדון לילה. זיפים אכן הולמים אותך.

  14. מאת צחי:

    עידן אני כל כך נהנה מהטעם המוזיקלי המשובח שלך ומסכים לגבי רוב הבחירות שלך. לגבי ג'וש ראוס, יש לו מיני אלבום חדש שהקליט עם זוגתו החדשה מספרד. אחלה, כמו תמיד

  15. מאת דרורית:

    לשיר הזה התכוונת?

  16. מאת איתן:

    רק רציתי להודות לך על שברשימותך הכרתי לי מוסיקה מדהימה שנחבאה ממני….במיוחד התאהבתי בסופיאן סטיבנס

    שוב תודה

  17. מאת שמרית:

    לא הצלחתי לאתר את הרשימה, אך בערך לפני שנה דויד פרץ כתב בבלוג שלו ב"רשימות" ניתוח מאלף של הביצוע המדהים הזה !
    אולי בהמשך יצטרף דויד לדיון כאן וייתן לינק..
    עידן כדאי לך לקרוא!

  18. מאת אלמה:

    דויד פרץ כתב נהדר על הביצוע של ג'וני קאש לשיר
    HURT

    בדיוק פה

    http://www.notes.co.il/david/26705.asp

  19. מאת נטע:

    הי עידן
    אחלה מוזיקה בפוסט הזה, ובכלל🙂
    מדוע הקליפ שמופיע תחת הפסקה על Death Cub For Cutie
    הוא השיר של ניקו מתוך הפסקול של "משפחת טננבאום" (אחד הסרטים היפים ביותר לטעמי, הוכחה נוספת לכשרון של ווס אנדרסון ואחד הסרטים שעזרו לי לעבור בשלום את תקופת המבחנים האחרונה)
    האם זה מכוון? לא נראה שיש כל קשר בין הדברים
    תודה!

  20. טעות, יתוקן. תודה

כתיבת תגובה

