הכפיל.


זה קורה לפעמים. פתאום, מהסיבות הכי משונות אני מגלה שחקן או מוזיקאי שמדליק אותי וגורם לי לנבור ברזומה שלו בסקרנות. אתמול קפצתי ל"זמנים מודרניים"-ספריית ה DVD הקבועה שלי. לפתע, בעודי נועץ מבט בסרט דנדש שזה עתה הגיע, העיניים נפערו, הלסת נשמטה. הולי שיט!  לא ידעתי ששיחקתי  בסרט אינדי אמריקאי! יותר נכון, לא ידעתי שהאלטר- אגו שלי, "צחי", שיחק בו.

מה אתם אומרים? זה רק בראש שלי שהוא נראה כמוני?

כמובן שלקחתי את הסרט. הביקורות  על גב העטיפה שכנעו אותי בלי קשר, אבל בעיקר רציתי לגלות עוד על אחי האבוווד.

סרט משונה, אבל מקסים בדרך מיוחדת. לא יודע אם אמליץ לכל אחד. הוא ללא ספק שונה מכל דבר שראיתי בזמן האחרון. הוא לא קל לצפייה ביתית, הוא איטי מאד, אין בו כמעט עלילה, רק דיאלוגים בין שלוש ארבע דמויות. וזהו. לדעתי ל"פסוקו של יום" יש יותר תקציב מלסרט הזה. מה שכן, הוא הזכיר לי סרטים של קאסווטאס מבחינת המשחק הריאליסטי, המצלמה הידנית האינטימית (צולם ב-16 מ"מ שחור לבן ) הדיאלוג הכמו-מאולתר והשוטים הארוכים. אבל יש בו כמה רגעים קטנים, יום-יומיים, של מחוות אנושיות במשחק של השחקנים ובטקסט שהופכים אותו למקסים.  באתר מטא-קריטיק הוא קיבל ביקורות מצוינות.  

אז לשחקן הנ"ל  קוראים ג'אסטין רייס, וכמו שחשבתי כשצפיתי בסרט, הוא לא שחקן במקור (מה שעושה את המשחק שלו לכל-כך אמין). הוא מוזיקאי. ואמנם אין בסרט פסקול מוזיקלי בכלל (בגלל הז'אנר הריאליסטי) אבל כיוון שהוא משחק מוזיקאי שמגיע מבוסטון לניו-יורק ומחפש להקים להקה, בסצנות בהן הוא מנגן לייב נדלקתי על המוזיקה שלו. נכנסתי לברר עליו ב-all music , שם כתבו שהמוזיקה של ההרכב שלו (הצמד bishop allen) דומה ל "wilco"  שהיא הלהקה האהובה עליי בשנים האחרונות. שמחתי עוד יותר. חקרתי עוד ומצאתי את הדף שלו  במיי-ספייס. אחלה שירים. בעיקר קליק קליק קליק.

אז יש לי אח תאום אי שם מעבר לאטלנטי. רק שעושה רושם שהוא פחות חננה ממני.

 ———————————————————————————————————————–

ביטלס-ג'וס!

ועכשיו הבלוג הופך ללוח מודעות :

ביום שישי הקרוב (9.2) אני אופיע עם להקת המג'יקל מיסטרי טור בבארבי תל-אביב במופע הצדעה לביטלס. אני מתארח אצלם במופע ואשיר איתם כשבעה שירים. אני מתרגש אש. אין הרבה דברים שגורמים לי אושר כמו לנגן בגיטרה ולשיר עם להקה. הולך להיות כיף חיים, החבר'ה האלה יודעים לעשות גוד-טיים, והם סוגדים לכל פיפס שהביטלס הוציאו. וכמו הביטלס, יש להם רוח נעורים שטותית שמחברת אותם.

אז מי שבא, ברוך הבא. 

נ.ב.

(חוץ מזה, ההופעה מן הסתם תגלוש אל העשירי בפברואר, שזה היום הולדת של שירה, הבת שלי, מה שמרגש אותי כפליים, כי השמעתי לה מאז שהיא תינוקת המון המון ביטלס. והשיר שאיתו אהבה להרדם היה  "i will" מהאלבום הלבן, ואבצע אותו לבד, עם גיטרה, לכבוד יום הולדתה.)

 

 

 

 

 

 

אודות עידן אלתרמן
שחקן וקומיקאי

18 Responses to הכפיל.

  1. מאת אסנת:

    אני לא רואה דמיון, אולי אם מצמידים לי בלוג לראש אני יכולה לראות משהו קלוש.

    ולא ממש הבנתי, חוץ מזה שהוא "אחיך התאום"יש באמת סיבה טובה לצפות בסרט, הוא נשמע קצת מייגע…

  2. מאת דרורית:

    מוקדם לשירה.
    (:
    ואכן דימיון מדהים.(לצחי(
    מה שכן שוב לא מקבלים עדכון שעדכנת. באסה.

  3. מאת נועה:

    ברגע הראשון הייתי בטוחה שזה אתה, וגם ברגע השני והשלישי עוד לא הייתי משוכנעת לגמרי.

  4. מאת יואב:

    מי אמר "האדם המשוכפל" של סאראמגו, ולא קיבל? (:

  5. מאת סתוסתו:

    מוזר.. כתבתי תגובה והיא לא "שוגרה". המממ.. קצת מאבד מההתלהבות הראשונית לכתוב שוב משהו שכבר נכתב. אבל האם משהו שנכתב אבל לא נקרא ע"י אף אחד עדיין נחשב כנכתב? מצחיק מאוד. בקיצור, התלהבתי מהבחירה של השיר. איי וויל הוא אחד המקסימים שלהם בעיניי. וציינתי לשבח את טעמה המוסיקלי של בתך

    וגם כתבתי שהתמונה קורעת מצחוק, ושאהבתי מאוד את המוסיקה שלהם. לא מכירה את ווילקו אבל התלהבתי מהסגנון

    זהו, נראה לי שזה כל מה שכתבתי
    ואם גם התגובה הזאת תעלם אני אבין שרשימות לא אוהבת אותי היום ואפסיק להתעקש

  6. מאת אסף:

    משעשע.🙂

  7. מאת זיו:

    תאמין לי, שווה לך לרכוש את הכרזה של הסרט (למרות שראיתי שהיא למכירה רק בארה"ב) – נראה ממש דומה לך!

  8. מאת ליר:

    פעם (עד עכשיו), אני לא סגור ממש למה, חשבתי שאתה דומה לאריק אידל (Eric Idle) ממונטי פייתון הענקיים. אולי זה היה מכלול הדברים כמו העבודה שאתם נמצאים באותו ג'אנר והאהבה הגדולה שלכם למוסיקה (הוא גיטריסט לא רע, ככה אומרים…)

    לאחר שראיתי את "אוכל למחשבה"(?) בפרק על האבות ובנים, ראיתי שהוא עוד יותר מזכיר את אביך. אז כנראה אני לא כל כך רחוק🙂

  9. מאת שי פישר:

    אני חושב שאתה צריך לשלוח אליו בחזרה כמה תמונות או קטעי וידיאו, הוא בטח ישמח.

  10. מאת בועז כהן:

    (-:

    תבדוק. תבדוק אצל אבא ואמא שלך מה קרה באמריקה לפני כך וכך שנים.

    אשכרה הופרדתם בלידתכם! ואחרי שמתברר שגם הוא, כמוך, מוזיקאי-שחקן, אז על אחת כמה וכמה.

    תבדוק. תבדוק.

  11. מאת דואל:

    בזכותה של סטיבי ראיתי את התמונה בעבר, ואכן הדמיון מפעים (שזה יותר נחמד מאשר מדהים).
    אני במקומך הייתי מנסה ליצור קשר, אולי לשלוח לו דברים שלך. לך תדע, אולי תתכילו להחליף אחד את השני במקרה הצורך, ואולי אפילו להופיע ביחד.
    (אני יכול להשתמש בקטע הזה כרעיון לסרט?)

  12. מאת דואל:

    אין לי מושג מה זה תתכילו, אני יכול רק להניח שהתכוונתי לתוכלו.

  13. מאת עידן אלתרמן:

    סטיבי, סחתיין עלייך שעלית על זה קודם. ולשאר המגיבים שהציעו שאשלח לו תמונות שלי, וואלה..אולי זה רעיון טוב. אפשר לעשות חילופי זוגות. הוא הרי גם מופיע בצמד (bishop allen) אז אני יכול לסוע להחליף אותו בגולה והוא יכול להחליף אוי כאן בציון. לא בטוח שגרייניק יבחין בהבדלים בכלל.

  14. מאת הייקו:

    הייתה הופעה מוצלחת. למרות ש"התרגשת אש" (כהגדרתך), נתת אחלה ביצועים.
    נהנינו.

  15. מאת סתוסתו:

    וואט הי סייד!

    היה לנו כל כך כייף..

  16. מאת סטיבי:

    כ"כ הרבה באינטרנט🙂
    אתם יודעים, לא כדאי להסתמך על תמונה אחת. יכול להיות שמהצד השני הוא בכלל לא נראה כמו עידן. אולי זה אפילו היה הומאז'!

    (דואל, אולי התכוונת לשילוב של תתחילו ותוכלו? אני משלבת מילים בלי הרף :-))

  17. מאת בשרית:

    השיבוט התחיל אמנם בכבשים-אך הוא חי ובועט גם במקרה הזה:) מרנין לעילא…

    אם ג'אסטין ימות אתה תמיד תוכל לשחק בסרט ההמשך שיצא כמובן, אוטוטו-בשל ההצלחה המסחררת של הראשון:)

    תודה ששיעשע את נפשי מלאת המבחנים (חופשת בחינות מה שנקרא)

    שרית

