גט שורטי


למי שלא ראה את הסרט "נמוך" שעשיתי לפני כשנה וחצי, הנה הוא במלואו. אמנם במסך קטן יחסית (עקב גודל הקובץ), ותנועות המצלמה לפעמים נראות מפוקסלות וקופצניות,, אבל זה מה יש. הרבה אנשים שפספסו אותו בטלוויזיה שאלו איך אפשר לראות אותו. אז הנה . (אגב, למנויי הוט, אפשר גם ב vod בקטגוריית דוקומנטרי)

נזכרתי בסרט כי לפני יומיים פגשתי את אחד משני הנערים שמספרים את סיפורם בסרט. לא ראיתי אותו מאז הפרמיירה בפסטיבל ירושליים לפני שנה וחצי. אמנם נשארנו בקשר מאז ,אבל רק דיברנו בטלפון, לא התראינו.  כשצילמנו את הסרט ,לפני שנתיים ומשהו, דניאל לרנר היה בכתה ט' והגיע לי לציצי. הוא נראה כמו ילד בכיתה ה'. היייתי בהלם כשראיתי אותו שלשום. קפאתי במקום עם פה פעור. הוא כמעט בגובה שלי ועדיין ממשיך לגבוה. הוא יעבור אותי כמו כלום. בדיוק כמו שהוא אמר לי בסצנה האחרונה בסרט, כששאלתי אותו איך ירגיש אם יהיה בסוף בגובה שלי: 1.67?

דניאל השיב, באותה הסצנה, שזה לא יספק אותו, שהוא בטוח שיש לו פוטנציאל לגבוה יותר. כששמעתי את זה, במהלך הסצנה, חשבתי לעצמי בלב:  "על מה אתה מדבר..? אתה קטנטנצ'יק! בגילך הייתי יותר גבוה ממך , אז תאמין לי, קח את הגובה הנוכחי שלי בשתי ידיים ותגיד תודה"

אבל הוא צדק הילדון. אשכרה צדק.  

אני מאד שמח בשבילו.

 

http://albums.tapuz.co.il/albums/flixPlayerBNew.swf?smoothStatus=true&file=http://albums.tapuz.co.il/flix/buffer/completedFlashFiles/flx2029246_200612141418207614.flv&link=http://www.flix.co.il/iVideo.asp?m=1204742

 

 

 

 

 

אודות עידן אלתרמן
שחקן וקומיקאי

64 Responses to גט שורטי

  1. מאת דרורית:

    באמת מרגש. ראיתי את הסרט פעמיים ואהבתי אותו יותר אפילו בפעם השניה. בתור אמא לילד יחסית נמוך לגילו, שמאוד מודע לעניין הזה, זה סרט שמאוד דיבר אלי. מרגש מה שאתה מספר על הילד ששיחק בסרט.

  2. מאת אמירה הס:

    בין יתר הפתגמים שאמי היתה אומרת לי בילדותי היה פתגם שאני עד היום זוכרת: "כל ארוך שוטה

  3. מאת דורון:

    זה נראה כמו אחרית הימים שאפשר לצפות בסרט שהופק, אני מניח, על ידי גוף מסחרי.

  4. מאת אסף:

    לצורך צילומי הסרט הזה יזמתם אירוע במועדון, אליו היתה מותרת הכניסה רק לבנים נמוכים ולבנות גבוהות.
    למה שום דבר מזה לא נכנס בסוף לסרט (אם אני זוכר נכון)?

  5. הי אסף. יפה שאתה זוכר את המסיבה (אלוהים,זה היה הזוי), אבל החלטנו באמת לא להכניס את החומרים לסרט. האמת שהרעיון למסיבה הזו בא מחגי לוי (ההוא שהמציא את "בטיפול") שעבד בקשת. אני נדלקתי על הרעיון במיידי, למרות שככל שהזמן עבר והתקדמנו לקראת צילומים הבנתי שהסרט יצא בהרבה פחות קומי ו"מגניב" ממה שהוגש על הנייר. אבל לא רציתי לסגת כיוון שמסביבי (קשת, ואריק ברנשטיין המפיק) הייתה התלהבות רבה סביב הרעיון. בסופו של דבר האינסטינקטים שלי צדקו, ובאמת, היה משהו גימיקי במסיבה הזו.אז החלטתי להוציא אותה.

  6. מאת גיאחה:

    יופי של סרט. רציתי לראות אותו מהרגע שרצו הפרומואים בערוץ 2 אבל איכשהו הצלחתי לפספס אותו וגם את השידורים החוזרים (היה לפחות אחד). סוף סוף אני יכול לצפות בו, איזה כיף שהעלית אותו לכאן! רעיון מעולה וגם האיכות נהדרת.
    הסרט מצוין, מרתק, נוגע בצורה מתוקה-מרירה כזו, בדיוק בצורה הכי טובה. תענוג אמיתי לשמוע את דניאל מדבר, רק לשמוע את השפה שלו ואת הביטחון שבו הוא מדבר בגיל כל כך צעיר, בחיי שזה הפיח בי תקווה לדור הצעיר שחלקו ההולך וגדל מדבר עברית עילגת.

    כיף גדול גדול.

    נ.ב. זו אמירה הס המשוררת, שהגיבה כאן כרגע?

  7. מאת בועז:

    עידן אתה אולי מטר שישים ושש וחצי, אבל זה חת'כת מטר-שישים-וחצי של פאקינג כישרון קולנועי!
    (-:

    אהבתי לאללה!

  8. מאת סתוסתו:

    פעם ראשונה שאני רואה, ואני כל כך שמחה שהעלת אותו לכאן. באמת סרט מרגש. וכל הכבוד על האומץ לחשוף את זה ככה, קבל עם וקולנוע. לי עד היום קשה לדבר על הדברים שנחשבו בעיניי מגבלות כשהייתי צעירה. והילדים בסרט, באיזו חופשיות הם מספרים על איך הילדים האחרים לועגים להם. אומץ בדיעבר זה מרשים, אומץ תוך כדי שזה קורה – וואו. איזה ילדים מדהימים.

  9. מאת לואיס:

    אהבתי.
    תודה.

  10. ראיתי את הסרט קרוב למועד הקרנתו.לא אהבתי אותו. אני פחות מדבר על העריכה, הבימוי, ורצף העלילה, אלא יותר על הקונצפט. אני עצמי אדם נמוך (יותר נמוך ממך עידן, למען האמת), ואני, בניגוד לדניאל, לא אגדל יותר.

    הפריעה לי בסרט שאפילו לא טרחת לערער על הקביעה שנמוך זה רע (ובחברה שלנו נמוך זה רע). קיבלת את הקונצפט הזה והסכמת איתו, וכל שנותר לכל הנמוכים לעשות זה לקוות שיום אחד הם יגדלו.

    כך בדיוק בסוף הסרט קרה אותו נס מיוחל (לא ציטוט מדוייק, אבל כמו שאימא שלך אמרה) ואתה גבהת והגעת לממוצע

    במקום להטיל ספק באמונה הפרימיטיבית הזו, ולצאת חוצץ כנגדה.

    סך הכל, נמוך הוא אינו שמן (שמבחינה בריאותית אינו תקין ולכן רצוי לו לשנות דרכיו), אלא פשוט – נמוך.

    כמו בשיר, שבשורה האחרונה הוא מגלה שיש לו עוד תקווה, הסרט רק חיזק את המיתוס שנמוכים בעצמם מודעים לכך שהם "לא בסדר" וגם הם רוצים לגבוה כדי להתקבל בחברה כשווים

    במקום להבין שהעדר גובה, בניגוד למשקל עודף למשל, אינה חיסרון, אלא מאפיין.

    לדעתי בתור דמות ציבורית בכך שהסכמת שלהיות נמוך היא תכונה פסולה גרמת להרבה ילדים להתאכזב (ואני אומר זאת למרות שבעקיפין השתמע מהסרט שאת ההומור המדהים שלך השגת כפיצוי מהגובה)

    (יצאה לי תגובה גבוהה)🙂

  11. מאת נמוך מים המלח:

    כבר הערתי לך בהזדמנות בלוגרית אחרת, שאם לא היית כ"כ שקוע בשטות הנמוכיות שלך היית יודע שהרבה מהגבוהים סבלו בילדותם מתסביך נומך וזה בגלל שקפיצת הגובה מתרחשת בד"כ בשנים האחרונות של הצמיחה. אני חוזר וצועק וכמה שלא נעים לך לשמוע, הסרט לא מעניין (מסוג הסרטים של אני והתחת שלי מעניינים את כל העולם ושמן הראוי לאפסן אותם בבויידים) ובס"ה מדובר באני עידן אלתרמן עושה סרט על הנומך שלי (וואללה גבורה) ויאללה דחקות עם כל הג'מע..וכדי שיהיה מובן שזה לא אישי לגמריי, דווקא הקיצרון שלך על הבידוק הבטחוני אמור להיות ספינת הדגל שלך ולא התסביך הסתמי והלא מעניין הקרוי נמוך.. שהוא גם ממש מחעמיק..

  12. מאת ליה:

    הבת הקטנה שלי, בת 9, היא מיניאטורית. ממש קטנטונת ורזונת, הכי נמוכה בכיתה.
    הייתה תקופה שזה ממש הציק לה.
    ואז הייתי אומרת לה – דברים טובים באים במנות קטנות.
    זה גם מה שאמא שלי אומרת לי, עד היום.
    כי גם אני 157 ביום טוב במיוחד, כשאין לי חשמל סטאטי בשיער…🙂
    את הסרט שלך, אראה, יותר מאוחר, אין לי כאן בעבודה רמקולים.

  13. מרגש. אחלה סרט ושיחקת אותה שהעלית אותו הנה.
    פששש… הילדות, מה? זמן אכזרי. כל אחד והשריטה שלו. אני לא הייתי נמוך אבל היו לי משקפיים והייתי די פוזל לתקופה ולא איזה ספורטאי. מבחינת סטטוס חברתי אפשר לומר שהייתי כמו הנמוכים (לתקופה, כאמור). לא זרה לי העמדה של זה שצוחקים עליו. אחיי הנמוכים, אני אתכם

  14. מאת alma-k:

    הצוציק שלי בן הארבע מתעתד כנראה להיות נמוך. אולי לא יותר מדי, אבל מספיק. ואני דווקא מרוצה כי זה אומר שהוא הולך להיות משובח. תקרא לי שבלונית, מכלילה, סטריאוטיפומנית, אבל עוד לא יצא לי לראות נמוכים לא משובחים.

  15. מאת מיקי:

    באמת פספסתי אותו בזמנו בקולנוע ואין לי טלוויזיה, כך שנורא כיף שהזדמן פתאום לראות אותו.

    אבל אני חייבת להעיר שיש מין נבואה שמגשימה את עצמה בהתעסקות האובססיבית של גברים נמוכים בגובה שלהם. היה לי קשר זוגי ארוך עם מישהו שהיה יותר נמוך ממני וגם הוא – כמו רועי פלורנטין, אם אני זוכרת נכון – חזר ותהה מה אני עושה איתו נוכח הגובה שלו. רק אחרי שנפרדנו ויצאתי עם בחורים גבוהים ממני פתאום הרגשתי כמה זה שונה (ולפעמים, כן, הרבה יותר כיף) לצאת עם מישהו יותר גבוה. ואני די בטוחה שההרגשה הזו נבעה גם מזה שהוא לא הפסיק להזכיר את זה. אחרת, לא יודעת עד כמה הייתי מקדישה לזה תשומת לב.

  16. מאת אסף:

    אני בסביבות ה-1.65, אפילו יותר נמוך ממך…

    בהמשך למה שאלמה כתבה, מישהו פעם אמר לי שאנשים נמוכים הם כנראה יותר שאפתנים, כפיצוי על הבעיה הזו במראה (וכן, "נמוך מים המלח", לפחות כשאתה ילד – להיות נמוך זו בעיה במראה. מילא הקינטורים, אבל אתה יודע איזה באסה זה שבנות בכלל לא מסתכלות עליך ברצינות, כי אתה מזכיר להן את אחיהן הקטן?).

    אני זוכר שאהבתי את הסרט, רק קצת הפריעה לי העובדה שלפיו, כנראה כל מי שנמוך – מתמודד עם זה ע"י הפיכה לזמר או סלבריטי או משהו – וזה פתרון בעייתו. מה עם הנמוכים הרגילים, העמך, שלא הפכו לערן צור? איך הם מתמודדים היום, כמבוגרים, עם עניין הגובה?

  17. מאת המלוכסנת הרחוקה:

    מכירה במקרה לגמרי 2 מהמצולמים (אופיר ורועי פלורנטין).
    כנראה שבתור נמוכה אני מחבבת נמוכים🙂

  18. מאת גבוהה אחת:

    עידן,
    התרגשתי, והעברתי הלימק לידידים וידידות נוספים.
    חבל כל כך ש"בעיה" כל כך לא משמעותית לרוב הבנות היא כל כך משמעותית לבנים.
    אם הייתי יודעת בצעירותי שיש שוק פרוץ ופנוי של גברברים נמוכים, היה סמוך ובטוח שהייתי הרשונה לנצל (?!) מידע זה.
    (למה המידע תמיד מגיע מאוחר מדי)
    חוץ מזה מתי עליך ב"המפיקים" גנבת את ההצגה אפילו לגורנשטיין

    המשך להצליח ולהקסים.
    (חמוד שכזה!)

    גבוהה אחת

  19. מאת מיכל:

    כבר מזמן אני מנסה לצפות בסרט
    פספסתי אותו גם בסינמטק וגם בטלויזיה,
    גם אני כמו ליה חסרת רמקולים בעבודה.
    מחכה לחזור הביתה ולצפות בו!
    אני בטוחה שהוא מקסים!

  20. מאת תמי:

    ב-VOD ואהבתי מאד. שני הילדים מקסימים. כשאבריא ואתפנה קצת, בסביבות 2016, אכתוב פוסט על אהבת הנמוכים שלי שהחלה כבר בגיל חד ספרתי ונמשכת עד היום. בן זוגי הוא 1.86, ואוכל לא מעט מרורים ממני בגלל הגובה המופרז הזה ובגלל הפרש הגבהים הגדול בינינו (23 ס"מ).
    תמיד נראה לי הגיוני שבן הזוג שלי יהיה כמוני בהרבה דברים, וגם בגובה. שנוכל להסתכל אחד לשני בעיניים בלי לעקם את הצוואר.
    הבנתי שאני במיעוט רק בגיל עשרים ומשהו, כשחברה צחקה עליי כשאמרתי שאתה סקסי בעיניי (הופעת בטלוויזיה וצפינו יחד). שאלתי עוד כמה אנשים ונשים וכולם אכן נעצו בי מבט מוזר.

  21. מאת כרמל:

    כשנעצרתי על מטר שישים ונראה היה שלא אצמח עוד, אבא שלי הרים יום אחד טלפון מתוך שיעמום/כבדיחה למחלקת הגדילה בבי"ח בילינסון וניהל שיחת ייעוץ של 15 דקות עם רופא שהסביר לו על שיטות שונות שבהן אפשר לעזור לבתו הנמוכה להתארך קצת. באמצע משפט הרופא שאל פתאום: "מה הגובה של הבת שלך?" ואבא שלי ענה 1.60. הרופא בתגובה פשוט ניתק לו בפנים!

    כמו שאמרתי, מעודד.🙂

  22. מאת ט.ל.:

    גם שמן אינו יכול בהכרח "לשנות את דרכיו". נכון שזה גם עניין של הרגלי אכילה, אבל לעיתים קרובות, בעיקר בגיל צעיר מאוד, מדובר בבעיה בריאותית ו/או בעניין גנטי, שזה בדיוק כמו להיות נמוך, מבחינת התסכול.

    בעיני סרט קטן ומקסים. סרט של נצחון.

  23. פינגבאק: דע את היריב

  24. מאת איתי:

    הצלחתי לפספס אותו בכמה הזדמנויות שהיו והיה נחמד להעביר את סוף הלילה איתו.

  25. מאת תבקר במח' להפ' אכילה:

    הרבה ילדים שמנים מרגישים גם הם שלהיות שמן זה מאפיין, כמובן שהוספת חיסרון.
    אני חושבת שמעבר לעניין הבריאותי, הבעיה העיקרית היא הגועל בעיני המתבונן בילד שמן או מבוגר שמן. בריאות היא תרוץ להגדרה אסטית. אם תבדוק תגלה שהרבה מהם בריאים. ויותר מזה, ממתי איכפת כל כך לחברה על אנשיה כמה מהם בריאים או לא?
    אני מכירה ילדה נמוכה שלא אוכלת את היררקות שלה וממשיכה לאכול רק שוקלדים ובערך כל דבר חסר ערך תזונתי. היא רזה מאד והתזונאים שלה ממשיכים להגיד שהיא בתת תזונה ואין לגוף שלה איך לחזק את עצמו, גולית היא לא תהיה. אף אחד לא נגעל ממנה. היא סובלת כשהיא עומדת ליד ילדות בנות גילה עם ציצים והיא עוד נראית בכתה ג'.
    יש ילדות שמשמינות נורא כי הן מתפתחות בגיל צעיר. בביצפר יציקו מאד. אבא ואמא יעירו הערות. גועל גועל גועל.היא תלמד להקיא?
    אולי אנורקסיה? השמנה ירידה השמנה ירידה גלגל שקשה לצאת ממנו ושהרבה פחות בריא מאשר להיות בעודף משקל.

  26. מאת תבקר במח' להפ' אכילה:

    אהבתי את הסרט שלך מאד מאד.
    ואת הילד-בחור המקסים שלצערי אני לא זוכרת את שמו ודיבר כל כך באומץ ובאינטלגנטיות מדהימה.
    ו-אז מה עם גם נפוליון היה נמוך, מה זה עוזר לי עכשיו?
    גאוני.
    וערן צור שהתלבט לגבי הילד שלו, ואיך אנחנו יכולים בכלל לדעת מה יפריע לילד שלנו ואיך אנחנו מרשים לעצמנו לשים את הצרות שלנו עליהם ותקן אותן דרכם.
    מגיע לו שיהיו לו ילדים. נשמע שהוא עבר את הקורס הזה שצריך לעבור איפשהו…

  27. מאת הופר:

    עידן,
    סרט מקסים מקסים מקסים (אני נזהרת לא להשתמש במילה "חמוד" עכשיו). מאד התרגשתי ממנו, בייחוד מדניאל ומיונתן (איפה מצאת אותם? האופן בו הם שיתפו אותך והרהיטות שלהם נראתה בעיני ממש נדירה, וגם הסתקרנתי לדעת מה קורה עם יונתן היום). גם הרסה אותי אמא שלך, שאמרה שהפסיכולוג עשה לה "קווץ' בלב" עם כל דיבורי האשמה האלה. מאד מעורר הזדהות. בקיצור, כל הכבוד.

  28. מאת דורית:

    בכל פעם שהסרט שודר, לא יכולתי לראות אותו. זה תסכל אותי ועצבן אותי כי מאד רציתי לראות אותו, אז ממש תודה שהעלית אותו הנה ואיפשר לי לראות אותו סוף-סוף.
    אני לא נמוכה, אבל הבעיה מאד מוכרת לי כיהייתי תמיד הילדה הכי שמנה בכיתה. זה בדיוק אותהו דבר. בדיוק אותה תחושה בדיוק אותן בעיות. ולא, לא תמיד דיאטה יכולה לפתור את זה.

    תודה על הסרט הזה.

  29. מאת עדי:

    הסרט שלך ריגש אותי מאוד. בתור גמדה שנעצרה במטר וחמישים, יכולתי להזדהות עם חלקים נרחבים ממנו, החל מקריאות הגנאי, ועד למעקב השנתי, הבדיקות והסיפורים על גיל עצמות.
    מה שהיה חסר לי זה ההתיחסות לעובדה שעולמנו בנוי ומעוצב לאנשים גבוהים. בילדותי הייתי צריכה להמציא תכסיסים ותחבולות כדי להגיע ללחצן של הקומה השישית במעלית. וגם היום אני אני מוצאת את עצמי לעיתים, שוברת את הראש, איך לעזאזל אני מגיעה למדף של הזיתים בסופר! זה אולי לא יגרום לי לתסביכים, אבל זה חושלוקי מבאס.

  30. מאת אבא'לה:

    הבנות שלנו, שלושתן, נמוכות מאוד מגילן. אין כמעט רגע בחיים שלהן שלא מזכיר להן את זה. כל אחת בדרכה מחפה על הגובה הבעייתי שלה. הסרט נוגע ללב ומרגש עד דמעות, מבלי להיסחף לקיטש.

    לצערי, אני לא יכול להתנתק מהמחשבה שמה שקרה להן (הן עברו התעללות מינית על ידי ילד בן 10 במשך שנה), למרות שקרה לילדים נוספים ביישוב, קרה להן – לקטנות האלה, הנמוכות האלה, עם המראה התינוקי. למרות שהסרט היה משעשע בחלקו, אותי הוא טלטל.

  31. מאת עומדת על נייר:

    התרגשתי. תודה.

  32. שתדע לך עידן, שאתה אחת ההשראות הגדולות שלי ביותר.
    הסרט שלך "נמוך" הוא ענק. למרות שאני עצמי לא נמוך במיוחד (וגם לא גבוה) אפשר להזדהות, ואני מכיר כמה אנשים (וחברים שלי כמובן) שחוו זאת על בשרם.
    לא רק הסרט הזה, גם הסרט שלך עם אבי גרייניק על התמונה עם ה"קרניים" זה אחד החזקים. שלא נדבר על ילדים סורגים, שאני וחברים שלי מדקלמים בע"פ מאז כיתה ו' (ועכשיו אני בכיתה י').
    אתה אחד האנשים הכי מצחיקים שראיתי ושמעתי מימי. אני אשמח אם תגיב לי.

    PEACE,
    רותם.

  33. מאת דורית:

    עידן , אני זוכרת אותך עוד מהימים שעשית חיקוי לביסלי וכבר אז היית מקסים. גם את אמך המקסימה רחל מסתבר שאני מכירה. הסרט ממש מעולה מכל בחינה. יחד עם זאת אני חייבת להגיד לך שיש בעצם רק שני סוגים של ילדים : אלו שיש להם ביטחון עצמי והם מקובלים בחברה ואלו שלא. כמובן שרוב הילדים נמצאים איפשהו ברצף שבין שני הקצוות. אני למשל סבלתי מחוסר בטחון עצמי וילדים התעללו בי כי ההורים שלי היו מבוגרים ושמם היה גלותי.
    במילים אחרות , פשוט קשה להיות ילד.

  34. עידן!
    ראשית לכל מבן אדם לבן אדם אני חייבת לאמר שיש לך קסם ושאתה בן אדם יפיפה.
    הדוקמנטרי הזה פשוט יפה.הוא פשוט פשוט
    ממש התפלאתי מהילדים שבסרט.הם כלכך חכמים ומלאי בינה

    תודה רבה לך

    נעמי נירווה

  35. מאת gone:

    ואני נמוכה.
    ממרומי מטר הארבעים ושמונה ס"מ,תודה לך עידן על הסרט הזה.

  36. מאת דרורית:

    בכל מילה ומילה.
    החברה היא אכזרית באופן כללי, ואצל ילדים רואים את זה בכל מיני ואריציות.
    ולגדל ילד עם בטחון עצמי, לא משנה איך הוא נראה, זה אחד מהדברים הקשים ביותר ואולי החשובים ביותר שיש.

  37. מה אני אגיד לך, עידן, אני 178 ס"מ ואני לא מרוצה מהגובה שלי, עניין של פרופורציה!

  38. מאת רז:

    תכלס עידן…
    ביינינו
    אם עכשיו אתה חוזר אחורה בזמן
    לאותו היום שנולדת בחדר הלידה דקה לפני
    ויש לך אפשרות לבחור באיזה גובה תהיה
    אתה תעדיף להיות כמו כולם? יותר גבוה מהממוצע?
    או כמו שאתה עכשיו?….
    לפי דעתי נראה לי כמו שאתה עכשיו
    כי זה מה שעושה אותך מיוחד
    ואתה מיוחד באמת, אני מעריך אותך מאוד ואוהב את המשחק שלך.
    אצלי במשפחה כולם נמוכים.. אני יודע מה זה לספוג את כל ההעלבות האלה, כמו לדוגמא
    "מטר וסיגריה"
    או.. הנה אחד שממש אהבתי חח
    "אבא שלך צריך שרפרף כדי לשחק שש-בש"
    כל אחד זורק משהוא אחר גם בימינו שאני בן 21
    אם לי הייתה אפשרות לבחור לא הייתי רוצה לשנות כלום.. אבל לאט לאט איך שהוא גבהתי קצת
    לא משהוא אבל קצת יותר.. אני עדיין הכי נמוך בין החברה, אבל אני אוהב את זה.
    אני מתנדב במד"א ירושלים…
    ויש שם בחור שכולם הכי אוהבים אותו
    א. החיוך שלו
    ב. הוא נמוך… ממש נמוך.
    טוב חלאס דוגמאות
    תמשיך לכתוב פה בבלוג זה עוזר להרבה גולשים🙂
    תודה עידן..
    על זה שאתה משתף דברים כאלה טובים.
    חח גרמת לי לשבת מול הדפדפן קרוב לשעה.

  39. מאת נצחיה פלג:

    בזמנו שמעתי על הסרט אבל פספסתי את הצפיה בו בעת שהוקרן בטלויזיה, אז אני מאוד שמחה לראות אותו כאן.
    הסרט העלה בי מחשבות שונות, בעיקר כאלה הקשורות לנושאים של הורות לילד נמוך, התנהלות בבית (לספר את האמת? לחפות? לגונן?) וכתבתי עליהן בקישור הזה
    http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=885577

  40. מאת legal alien:

    שמחתי על ההזדמנות לראות אחרי שפספסתי, ואהבתי את מה שראיתי. אבל לגישה מעט פחות מפויסת, בלשון המעטה, לכו ללינק הבא (מתוך Def Poetry של HBO):

    http://dansully.org/video.html

    לא נראה לי שמישהו יגיד על השנים האלה שהם חמודים…

  41. מאת ממוצע גובהי:

    גמרתי לראות עכשיו את הסרט, ולמרות שאני לא נמוך (גם לא גבוה), הוא נתן לי הרבה חומר למחשבה ב:
    * איך מתעסקים אנשים עם דברים שלכאורה כל כך לא חשובים (להזריק לילדון הסרוג הזה במשך 8 שנים זריקות הורמון?!?!?!).
    * איך דברים קטנים וכל כך לא חשובים יכולים להיות מעצימים ובונים בהמשך הדרך. (אני בטוח שעידן הנמוך מכיל הרבה יותר פוטנציאל שמומש, מאשר עידן הגבוה)
    * איך באמתה נמוכים סובלים. (אפפעם לא חשבתי שזה משהו כל כך חמור…).

    אני נישאתי לאישה יחסית נמוכה (נושקת ל1.60 ביום טוב). הוריה נמוכים ממנה, סבתה נמוכה אף מהם (אז יש סיכוי לילדים, הא?), ולא ראיתי בזה שום חיסרון. אולי מפני שאשתי במהלך השנים בהם אנו מכירים וחיים יחד (11 שנים+) מעולם לא נתנה לי הרגשה שהיא נמוכה.
    גם זה חומר למחשבה.

    עידן, שיהיה לך בהצלחה, נהניתי מהסרט שהפקת, ואני חושב שהוא מראה כמה אתה מוכשר לעשות דברים, גם אם חסרים לך 5 ס"מ של עצמות, שרירים, רקמות ובשר….
    העיקר שהשכל לא גמדי🙂

  42. מאת עפרה:

    תודה, עידן על הסרט המרגש הזה.
    אין לנו טלויזיה בבית, ורק עכשיו קראתי עליו בבלוג שאני מנויה עליו.
    אני אמנם לא נמוכה (חצי ס"מ יותר ממך), אבל בעלי נמוך (יותר נמוך ממך) ובאופן כללי קטן ממני (במימדים, לא בגיל) יש רגעים שאנחנו צוחקים על איך שאנחנו נראים ביחד, אבל זה לא באמת משנה, טוב לנו, ואנחנו אוהבים מאוד ואולי בגלל שיש לו זקן אף פעם לא חשבתי עליו בתור "חמוד" (ודרך אגב, בעיני יש כמה אנשים בגובה ממוצע פלוס שהם "חמודים" – יש לפעמים מתיקות בפנים של אדם שקשה להגדיר אותה אחרת)
    אבל אני מבינה את הרתיעה שלך מהמילה הזאת.

  43. מאת יעלי:

    משום מה לומר למישהו שהוא נמוך מידי זה לא פוליטקלי קורקט, אבל לצחוק על מישהו גבוה זה כן. כל הנושא של אנשים נמוכים מטופל מאוד בעדינות וכשאדם גבוה מתלונן על הגובה שלו אומרים לו תמיד "שאלה יהיו הבעיות שלך". אני מניחה שלא יצא לך להרגיש את זה, אבל בתור בחורה גבוהה, רזה ככה שאהיה, זה מאוד לא נעים לעמוד להיות בחורות שהן בגובה ה"נורמלי" ולהרגיש גדולה. כי אם הן נורמליות, מה אני?
    שלא לדבר על המשפטים שיש לגבוהים: "איך לחץ האויר שם למעלה?" ו"תזהרי מענפים נמוכים" ובכלל כל האנשים הזרים שנעמדים על קצות האצבעות כשאני עוברת על פניהם.
    כל גובה שהוא קיצוני יחסית, הוא לא טוב. לוקח הרבה זמן להפסיק לשאוף כל הזמן למה שנורמלי והרבה יותר קל לקבל את השונה כשזה מישהו אחר, ולא אתה עצמך. לכן אני לא חושבת שגובה מוגזם או מחסור בגובה זו הבעיה האמיתית, אלא המצב הקיצוני.

  44. מאת ואגו:

    לא ראיתי את הסרט שוב עכשיו,
    אבל אני זוכר שאמרתי לעצמי,
    בואנה, הבחור 167, אני 162,
    הכי נמוך שמצא בתוכנית, יותר גבוה ממני.
    הזדהיתי עם הרבה מאד חומר
    ונהניתי מאד.
    על עצמי אני יכול לומר
    שפעם כששאלו אותי מה התכונה שהכי מאפיינת אותי
    אמרתי שאני נמוך
    וכשאמרו לי שזו לא תכונה
    השבתי שזאת ממש כן וצריך להיות אחד
    כדי להבין עד כמה זה משפיע לך על האופי.

    שלא כמו הלינקים לטיוב,
    הלינק לסרט לא מוצלח מהבחינה שהוא מתחיל להוריד
    את הסרט למחשב גם מבלי שתרצה
    ובכך מאט את הפעילות ברשת.
    סתם לידיעה

  45. מאת אלי:

    טוב, נמוך אף פעם לא הייתי, האמת ? הייתי בין הגבוהים, בכתה ט' הייתי 1.78, אבל הייתי שונה. בגלל שהתפתחתי מהר יותר מחבריי אז הייתי הראשון שצמח לו שפם (אם איני טועה בסביבות גיל 11!),
    והיה עוד טיפה שיער כמו בגבות וכו'.
    אוי וואי, זה היה רע, גבי גזית, מר שיער, גווריק (מלשון מווריק, אז בידיוק הסרט יצא) ועוד שלל קינויים.
    זה היה מגיע לזה שכשרצו לצחוק עליי מישהו היה לוקח מטאטא ומצמיד אותו לגבות, חד-גבה….
    הסרט שלך פתאום החזיר אותי לתקופה הזאת, תקופה שאף בת לא הייתה מסתכלת עליי וחוץ מקומץ חברים הייתי דיי בדיחה מהלכת. ללא ספק לא התקופה היפה של חיי, וכפאראפראזה על מה שדניאל אמר לך בסוף הסרט, לא עזר לי שאמא הייתה אומרת שאני יותר "גבר" מכולם ויותר מאוחר יצחקו על אלה שאין להם שיער, רציתי ליהיות "רגיל" כבר אז.
    ללא ספק, אחד הסרטים היותר טובים שראיתי לאחרונה.

  46. מאת עמי:

    הי עידן,
    יופי של סרט, ממש נהנתי, אהבתי את האילוסטרציות המבוימות בקפידה רבה, במיוחד את הסיצנה של הבאולינג, א-לה ביג ליבובסקי.
    אתה צריך להמשיך לביים.
    בהצלחה.

  47. מאת עמליה:

    וואוו. זה סרט מדהים. לא זכיתי לראות אותו בטלויזיה, כבר לא זוכרת למה, והנה, קיבלתי הזדמנות.
    אין לי מילים. פשוט אין. סרט מרגש, מדהים, ומאחד עד עשר, מגיע לו מיליון [טוב נו, אי אפשר. אז עשר פלוס].
    מגיע לך ח"ח רציני על הסרט הזה.
    כל הכבוד!

  48. מאת יוני:

    הסצינה שהכי אהבתי: כשהילד (דניאל?) יושב עם הילדה והיא אומרת לו שהיא – בתיאוריה – תצא עם מישהו כמוהו. לא יודע אם זה היה מבויים אבל זה נראה מאוד חזק ואותנטי.

    אישית אגב לא כל כך מאמין לה, היא נראית לי מהסוג שתגיד לדניאל כאלה דברים ואז תלך ותתנשק, אם זה מה שילדים בגיל הזה עושים היום, עם החבר הכי טוב שלו.

  49. פינגבאק: חוסר סדר מאורגן

  50. מאת נטשה:

    לפני ה-מ-ו-ן זמן, וחייכתי במבוכה, למרות שכל מה שרציתי לעשות זה להתנפל עליך עם חיבוק ונשיקה. סה"כ – כמה אנשים בארץ יכולים להעלות לי חיוך על השפתיים רק מעצם הנוכחות שלהם?
    לא הרבה.
    הלוואי שמהיום בכל פעם שמישהו יביט בך ויצחק תדע שהוא מת לחבק אותך אבל מתבייש.

  51. מאת דניאל לרנר:

    שלום אני דניאל ששיחק בסרט (לא ממש שיחקתי זה דקומנטרי) וגם כמעט שום דבר בסרט לא היה מבוים (השיחות).
    רציתי רק להגיד שאני מאוד שמח שהסרט מצא חן בעיני כל כך הרבה אנשים ובהתאם לתגובה של עידן למעלה אני עכשיו באמת מטר 67 (בגובה שלו) והחיים נעשו יותר קלים (עם בנות וסתם ) אבל אי אפשר להגיד שאני יהיה אותו אדם עם במקום להיות נמוך הייתי גדל כילד ממוצע אז אני באמת חושב שיש יתרון מסויים (אפילו עם כל החסרונות) להיות ילד נמוך כי זה מפתח לך אופי של פפיטר.
    ועוד המלצה רצינית שכל מי שקורא את זה ומכיר ילד (בן) נמוך, שיתחיל ללמוד קרטה או אומנות לחימה אחרת עוד באותו היום. אפשר להגיד שזה פתרון די אלים אבל אני התחלתי ואני לומד כבר שנה וחצי והבטחון העצמי שלי קפץ ואני כבר לא מרגיש "נמוך" כך שזה נראה לי בסדר.
    אני גם חושב שיצא לעידן סרט מדהים וכל הקרדיט באמת מגיע לו.
    והכי טוב בתור נמוך הייתי מלך במחבואים.

  52. מאת פעם נמוך:

    אני 1.78, אבל הייתי נמוך מאוד. את הקפיצה שלי נתתי בגיל 18- במקרה שלי הסיפור על גיל העצמות התברר כנכון.
    אבל הילד הנמוך שהייתי עדיין רלוונטי ונוכח בחיי, ומשהו בו התעודד ונעצב כשצפה בסרט.
    תודה.

  53. מאת גם אני נחשב נמוך:

    באמת קשה לחיות בעולם שמעדיף גבוהים.
    אני בן 22, ובתור אחד שכן הגיע לרף ה 1.70 (1.71) – אני גם סובל מעניין הגובה (רק עם בנות. בשום נושא אחר זה לא הפריע לי), אני מתאר לעצמי כמה גברים מתחת ל 1.70 סובלים.
    אני נראה ממוצע פלוס, ממוצע לכל הפחות, יש לי המון תכונות טובות ועדיין עניין הגובה פוגע בי בקשרים עם בנות. תמיד הבנות יעדיפו את הגובה, או לפחות הגבר הממוצע בגובה 1.75 ומעלה.
    מעניין אם מישהו קורא את התגובה שלי.. פשוט רק עכשיו ראיתי את הסרט דרך קישור בגוגל…

  54. פינגבאק: grihdikz

  55. מאת לילך:

    אני חיפשתי את הסרט בכל גוגל ניראה לי כי חברה שלי ראתה אותו ואמרה לי שאני חייבת ליראות בגלל שאני נמוכה)
    אז מצאתי וזה היה ממש כיף ליראות שיש עוד נמוכים בעולם!!

  56. מאת אהוד להבי:

    עידן, אני רוצה להגיד לך קודם כל שבתור נמוך בגיל ההתבגרות הסרט שלך הוא אחד הסרטים שיותר השפיעו עלי.
    אני גם עברתי את כל מה שאתה ושאר הדמויות עברו בסרט ואני יודע טוב איך זה מרגיש להגיע לרופא ולצפות לכל ס"מ שאפשר לסחוט.
    אשמח אם תכתוב לי ונדבר על כך….

    תודה
    אהוד

  57. מאת ללא שם:

    אני בן 15… ובסביבות ה 1.55 וזה דוקקא מאוד מפריע כשכולם גבוהים ממך ויורים עליך בלי שום סיבה.
    כמו לכולם, גם לי אמרו בבדיקות בבית החולים שאני אמור להגיע לגובה די גבוה, ושאמורים לראות את זה כבר בבדיקות הבאות. ואני מאוד מקווה שזה נכון.
    ולדניאל לרנר – יש לך מזל… יש הרבה שזה לא קרה להם כמו שראית. אני מקווה שזה יקרה גם לי… ועוד משהו – בן כמה אתה היום דניאל?

  58. מאת אני:

    יאאאאאוו איזה מזל שאני גבוה אני 1.68 ואני בת 15…..

  59. סרט מעניין ומלא אמפתיה. כל הכבוד.
    (עכשיו נותר רק לעשות סרטי המשך על אנשים שגדלים כשמנים גבוהים מכוערים ג'ינג'ים שחורים ערבים או עבריינים…)

  60. מאת ביטון בני:

    סרט מדהים כל הכבוד.
    האם אתה מכיר/ים סרט או אינפורמציה קלה ופשוטה גם לגביי ילדים שמנים
    חסרה לי דרך וכלים להבהיר לילד שלי כמה זה לא נורא

    תודה

  61. פינגבאק: lxomasdz

  62. עידן,
    אני מופתע מכמות האנשים שצפו בסרט באיכות הזו.
    יש אתר שניתן להעלות אליו סרטים באיכות גבוהה:
    http://stage6.com
    חבל שלא.
    דבר איתי אם אתה צריך עזרה בזה.

  63. מאת נועם:

    כמה שקשה להיות בן נמוך גם להיות בת נמוכה זה לא כזה תענוג גדול…

  64. מאת אלכס:

    אישית לא היה לי עניין עם גובה לכיוון זה או אחר אבל כן ראיתי מספיק ילדים נמוכים. הסרט מאוד ריגש, כל הכבוד.
    ככל שאני נחשפת לדברים שאתה שותף בהם אני מעריכה אותך יותר, באמת כל הכבוד

