ההנאה שבאיטיות


וואו. קודם כל אני רוצה להגיד תודה רבה לכל המגיבים שנכנסו לבלוג. בעיקר על תגובות מרגשות שקיבלה הרשימה על עלי מוהר. קיבלתי גם מיילים מקסימים בעקבותיה.  תענוג לדעת שיש עוד אנשים שהשירים "אם יוולד לי ילד",  ובעיקר "כל עוד"  קורעים אותם מבפנים. בכלל, לאט מתבהר לי שכתיבה לבלוג יכולה למלא את הנפש לא פחות מדברים אחרים שעד לא מזמן חשבתי שהם הכי ממלאים את הנפש. ..כבר כמה ימים אני מתהלך עם עקצוצי אושר קטנים בלי ממש להבין למה. אז אולי זו הסיבה. חבל שלא ידעתי קודם,הייתי חוסך הרבה כסף ששילמתי לפסיכולוג.
 
מצד שני, אני לפעמים די איטי. כל תהליך הכתיבה,ובכלל ההחלטה לשבת ליד מחשב ולכתוב..?  אני מגלה שזה לוקח הרבה יותר זמן ממה שחשבתי. אנשים שמנהלים בלוגים הזהירו אותי מהשיעבוד. "אתה תתמכר!". "אתה תמצא את עצמך חושב נון סטופ על הפוסט הבא". אז נכון. הראש באמת מלא בשפע רעיונות ,וזה די כיף לרקוח במח את הרשימות הבאות. להערכתי בוויקנד הקרוב אתחיל להפציץ. אם אתגבר על האיטיות,כלומר…
 
 
אז בינתיים,עד הרשימות הקרובות, קבלו בבקשה ממני הזרקה של יופי מזוקק לתוך הלב. הנה אחד היוצרים שמחמם לי את הלילות הקרים לאחרונה. שמו iron and wine  (שמו האמיתי הוא סם בין.) ואם כבר מדברים על איטיות,ראו  איזה קליפ עדין,איטי, ושובה לב יש לשיר המקסים הזה:  naked as we came

 

 

http://www.youtube.com/v/pollkXmdxwc

 
Iron and wine הוא כמו מלאך קטן שיושב על הכתף ושר אל תוך האוזן שלך, כתב עליו אחד המבקרים בגארדיאן, וזה לגמרי נכון. בדומה לניק דרייק( שיש להניח שממנו הוא הכי הושפע) יש גם לו קול מלטף, פגיע ומעורר הזדהות. וכמו ניק דרייק,יש לו טקסטים נפלאים, פרוזאים. שירה אמיתית. 

 

שימו לב לדוגמא,לאחד השירים היפים שלו בעיניי– bird stealing bread . בשיר הוא מספר על בחורה שעזבה אותו לטובת בחור אחר. כמו בשירים רבים אחרים ששמענו הוא שואל אם היא מאושרת ואם היא נוצרת את הרגעים הקסומים והמשותפים כמוהו. אבל ההברקה בשיר היא המוטיב של הציפור שגונבת את הלחם שהוא הביא לשפת הים.  התיאור של הציפור שלוקחת  ממנו משהו ומתעופפת כדימוי לבחורה שנלקחה ממנו הוא כל כך יפה. קולנועי.

הנה הטקסט של   bird stealing bread 
 
 

tell me, baby, tell me
are you still on the stoop
watching the windows close?
i've not seen you lately
on the street by the beach
or places we used to go

i've a picture of you
on our favorite day
by the seaside
there's a bird stealing bread
that i brought
out from under my nose

tell me, baby, tell me
does his company make
light of a rainy day?
how i've missed you lately
and the way we would speak
and all that we wouldn't say

do his hands in your hair
feel a lot like a thing
you believe in?
or a bit like a bird
stealing bread out from under your nose?

tell me, baby, tell me
do you carry the words
around like a key or change?
i've been thinking lately
of a night on the stoop
and all that we wouldn't say

if i see you again
on the street by the beach
in the evening
will you fly like a bird
stealing bread out from under my nose?
 

 ואיזה פיוט ואמת יש בטקסט כזה:

do his hands in your hair
feel a lot like a thing
you believe in?
or a bit like a bird
stealing bread out from under your nose?

——————————————————————————————————————————-

אגב,חדי העין בטח שמו לב לחוסר ההחלטיות (הטיפוסי) שלי בעניין שם הבלוג. קודם היו לו שני שמות אחרים שלא הייתי שלם איתם. פתאום אתמול שמעתי את השיר המעולה של יהלי סובול ברדיו וזה התחבר,אז שיניתי. מקווה שאתביית אחת ולתמיד.

 

 

 

 
 
 
 
 

 
 
 

 

אודות עידן אלתרמן
שחקן וקומיקאי

28 Responses to ההנאה שבאיטיות

  1. מאת ספוטניק:

    מזל טוב על הבלוג החדש.. כבר עשיתי מנוי.
    נחכה לעוד רשימות מקסימות כמו האחרונה ..

  2. מאת חזי:

    בהצלחה עם הבלוג, אתה כותב לעומק ולעניין.
    קראתי את הרשימה על מוהר והיא מרגשת למדי..
    תזהר מהתמכרות קשה בתחום הפוסט.. אובר-שוטינג זו סכנה שאורבת לכל בלוג שעלולה לעייף אותו
    בהמשך הדרך.

    בלוג זה חיים, רוץ איתו למרחקים ארוכים..
    בהצלחה

  3. מאת יונתן:

    שוט מקסים, גם אחרי ארבע צפיות ברציפות…

  4. מאת ח ל י:

    גם אני הרגשתי כשפתחתי את הבלוג, מתי? לפני ארבעה חודשים… שמשהו בטח יקרה מהפעולה הזו – חייב לקרות… וחוץ מעקצוצי אושר קטנטנים בהתחלה, אם הייתי מפרטת לך כמה החיים שלי לקחו תנופה קדימה, היית ספקני.
    חלק ניכר, לא הכל, אבל ניכר זז ונע והשתנה והתקדם דרך כאן. דרכי כמובן…אבל דרך הבלוג –

    וכשעקצוצים נעלמים…עדיין נשאר משהו משמעותי ונעים ומעניין…תבלה. אני מבלה ממך🙂

    חיבוק לאדמוניות ה-לם

  5. מאת ליה.:

    תודה רבה מותק. על המוזיקה.
    ואל תחשוש מפני התמכרות.
    זה פשוט לפתוח דף על המחשב במקום לפתוח דף על השולחן.

  6. מאת א:

    תודה על הפוסט ועל הקליפ,
    אתה יודע מי הבמאי אולי?

  7. מאת ליעד:

    עידן חביבי, אני חושב שזה הפוסט הכי יפה שקראתי לאחרונה.
    אולי בגלל הקליפ המדהים.

    תודה רבה. עשית לי את הסופ"ש.
    ליעד

  8. מאת legal alien:

    שמע – הטעם שלך ממש לרוחי. ראיתי את iron and wine בהופעה בשנה שעברה ונשביתי. אהוב עלי במיוחד שיתוף הפעולה שלהם עם קלקסיקו, שמגיע לשיאו כשהם ביחד על הבמה. הפייבוריט האישי שלי הוא sixteen maybe less
    אפשר לשמוע ולהוריד את ההופעה המשותפת שלהם כאן – מומלץ בחום:

    http://www.npr.org/programs/asc/archives/calexico05/

    בכל מקרה, ההתמכרות שלך היא הרווח שלנו. אני רק מקווה שהתגובות הארסיות ששולטות במחוזותינו לא יגיעו גם לכאן

  9. מאת אלון:

    אני לאט לאט מרחיב את הידע העני שלי בכל מה שלא ישראלי. חוץ מזה, איכות הפכה לנדירה וכל פעם שאני מוצא בלוג כזה, אני מרגיש כמו מינימום קולומבוס.

  10. מרגישים שכיף לך בו,וזה עובר הלאה.

  11. מאת רן:

    שבינתיים נוח לך בשכונה החדשה

    אפילו שגרייניק הלך ללייט נייט

  12. מאת ריקי כהן:

    הרשימה המוזיקלית שלך מאוד דומה ל שלי, ובמיוחד בסעיף האלבום שאני הכי מחכה לו, של וילקו, שהופעה מדהימה שלהם ראיתי בברצלונה לפני שנתיים כמעט. נחמד לראות שאתה חובב כזה אדוק. תבלה

  13. מאת שרה:

    בהמשך לפגישתנו המקרית היום בבית הקפה: אתה אכן כותב מצויין. בהיר ופיוטי (בד"כ זה לא הולך ביחד)
    שיהיה בהצלחה.

  14. מאת עידן אלתרמן:

    הי חברים. האם מישהו שמתמצא באתר יודע מדוע הרשימה הקודמת מופיע לפני החדשה ואיך משנים את הסדר? ואגב, תודה על התגובות,כרגיל..(שרה,תשאירי מייל,אשמח להמשיך את שיחתינו

  15. מאת עידן אלתרמן:

    מסתבר שהסתדר..

  16. לא תיארתי לי שזה יקרה לי, אבל בחיי אאללה שזה ממכר. התחלתי בשני פוסטים לשבוע, זה המספר שהקציתי לעצמי, ואז במלחמה כתבתי פוסט כמעט כל יום, ועכשיו קשה לי לרדת מארבעה פוסטים לשבוע. יש בזו מן ההשתעבדות. נעימה אומנם, אבל סוג של. נראה לי שזה קשור חפידבק המיידי. זה הטריגר להתמכרות . העיקר שתיהנה ממנה.

  17. מאת ליזקוש:

    עידן, אתה כותב מקסים! בהצלחה עם הבלוג החדש
    ובקשר לפוסט הקודם, לצערי לא הכרתי את השירים של עלי כמו אחרים כאן, אבל אף פעם לא מאוחר.
    תמשיך לכתוב על הורות וילדים מנקודת המבט שלך, המקום הזה בפנים שאתה כותב ממנו פשוט נוגע.

  18. עוד שיר מקסים של iron and wine הוא Trapeze Swingerמתוך פסקול הסרט בחברה טובה עם טופר גרייס, סקרלט ג'והנסון ודניס קוייד.

  19. מאת דרורית:

    ובלוג זו התמכרות, לא יאמן עד כמה.
    והשיר עושה צוויץ אמיתי בלב (מאז המשפט של מיקי קם ב"בלוז לחופש הגדול" אני באמת מרגישה שצוויץ בלב זה באמת מה שזה)
    תודה שענית על המייל שלי.

  20. מאת בועז כהן:

    אין אף אחד בעולם, בהסטוריה של המוזיקה, שהוא "כמו ניק דרייק". לא. אין. פשוט אין.

    כמו שאין "כמו ג'יימס ג'ויס". אין "כמו קפקא" או "כמו באך" או "כמו שקספיר". אין.

    ניק דרייק נמצא על מדף היוצרים שאין "כמוהם". יש אחרים טובים ומצויינים ומרגשים, אבל אין כמוהו.

    וחוץ מזה – המשפט האחרון בשיר, "אם אראה אותך שוב, ברחוב שליד החוף, בערב – האם תעופפי כציפור הגונבת לחם" – הוא תימצות של קסם ועצב.

  21. מאת candy:

    גם אני מתה על iron and wine…

    תתחדש!!
    ובוא לבקר לפעמים:)

  22. מאת ואגו:

    תודה על שהכרת לי את
    Iron and wine.
    עד עכשיו הייתי תקוע ב
    ZERO7, OI VAI VOI.
    האחרונים אגב, יוציאו בקרוב אלבום חדש.

  23. מאת גיא:

    ומרגש נמצא בשירו של דייויד בואי Letter To Hermione
    שיר זה תמיד מכווץ אצלי משהו בבטן…

    The hand that wrote this letter
    Sweeps the pillow clean
    So rest your head and
    read a treasured dream
    I care for no one else but you
    I tear my soul to cease the pain
    I think maybe you feel the same
    What can we do?
    I'm not quite sure what we're supposed to do
    So I've been writing just for you

    They say your life is going very well
    They say you sparkle like a different girl
    But something tells me that you hide
    When all the world is warm and tired
    You cry a little in the dark
    Well so do I
    I'm not quite sure
    what you're supposed to say
    But I can see it's not okay

    He makes you laugh
    He brings you out in style
    He treats you well
    And makes you up real fine
    And when he's strong
    He's strong for you
    And when you kiss
    It's something new
    But did you ever call my name
    Just by mistake?
    I'm not quite sure what I'm supposed to do
    So I'll just write some love to you

  24. מאת שניק:

    אחרי שלוש שנים לערך אתה מפסיק לחשוב נונסטופ על הפוסט הבא. מה שכן, הבלוג אכן הופך לחלק ממך.
    בהצלחה🙂

  25. מאת תלתלית:

    היי עידן,
    גם ב"דבר אליה" שך אלמודבר הגאון, יש שיר עם מוטיב דומה.
    אם תרצה אשלח לך את המילים.

  26. מאת תלתלית:

    היי עידן,
    גם ב"דבר אליה" שך אלמודבר הגאון, יש שיר עם מוטיב דומה.
    אם תרצה אשלח לך את המילים.

  27. מאת עידן אלתרמן:

    בטח שרוצה. את מתכוונת לשיר של קיאטאנו וילוזיו? קוקורוקו?

  28. פינגבאק: snap fish

